Menopoz Tedavisi İstanbul

Menopoz tedavisi İstanbul, menopoz sebebiyle meydana gelen hormon dengesizliğini gidermek ve buna bağlı gelişen sağlık risklerini ortadan kaldırmak amacıyla yapılan tedavi uygulamasıdır. Dişi üreme sistemi organları arasında rahim, yumurtalıklar ve vajina gibi önemli organlar yer alır. Bu önemli organlarda onlarca farklı dokudan meydana gelirler. Bu karmaşık doku ve organ sistemi, progesteron ve östrojen isimli hormonların kontrolü altında çalışır. Menopoza giren kadınlar yumurtlama özelliklerini kaybederler. Yani yumurtalıkları eskisi gibi çalışmaz ve adet kanamaları son bulur. Bununla birlikte bahsetmiş olduğumuz hormonların dengesinde de bazı değişimler meydana gelir. Bahsi geçen değişimler, bazı kadınlarda çeşitli şikayetlere yol açabilir ve hatta bazı tehlikeli hastalıkların görülme riskini arttırabilirler. Bu da genel olarak bireyin sağlığını tehdit eden durumlara, yaşam kalitesinde düşüklüklere ve cinsel yaşam ile ilgili sorunlara yol açar. Menopoz tedavisi bu sorunların giderilmesi ve bireyin yaşam kalitesinin arttırılması için gerçekleştirilir. Yazımızın devamında ‘’Menopoza kaç yaşında girilir?’’, ‘’Menopoza giren kadınlar hamile kalabilir mi?’’, ‘’Menopoz tedavisi nasıl yapılır?’’ ve ‘’Menopoz tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul menopoz tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Menopoz Nedir?

Menopoz, yumurtalıkların yumurtlama işlevini kaybetmesi sonucu girilen ve adet döngüsünün kalıcı olarak sonlanması ile sonuçlanan bir dönemdir. Her kadın, belli yaşlarda menopoza girer ve doğurganlıklarını yitirir. Bu oldukça doğal bir süreçtir. Ancak bu sürecin bir parçası olarak, yumurtalıklarla ilgili olan bazı hormonların miktarında ani düşüşler meydana gelir. Bu düşmeye bağlı olarak da bireyler çeşitli şikayetler deneyimleyebilirler. Bu şikayetler günlük yaşamları, genel sağlıkları ve cinsel hayatları ile ilgili olabilir. Bu da bireyin yaşam kalitesinin ciddi ölçüde zarar görmesine neden olur. Menopoz tedavisi ile bu sorunlar ortadan kaldırılabilir.

Menopoz Tedavisi Nedir?

Menopoz tedavisi, hormon replasmanı olarak da bilinen, menopoz sonrası hormon dengesinin korunması amacıyla yapılan, özel bir uygulamadır. Bu uygulama genel olarak iki amaçla yapılır. Bu amaçlardan ilki, hastanın hormon dengesizliği nedeniyle deneyimlediği şikayetlerden kurtulmasıdır. Diğeri ise menopoz döneminde ortaya çıkma riski artış gösteren tehlikeli hastalıkları aktif bir şekilde önlemektir.

Menopoza Neden Girilir?

Dişi üreme sisteminin önemli bir parçası olan yumurtalıklarda, olgunlaşmayı bekleyen yüz binlerce yumurta hücresi bulunur. Bu hücreler bireyin yaşamı boyunca azalır, belli bir yaştan sonra da tamamen tükenirler. Buna bağlı olarak da yumurtalıklar, yumurtlama işlevini kaybederler. Dolayısıyla da bu işlev için önemli olan adet döngüsü sonlanır, bazı hormonların üretiminde ciddi bir düşüş yaşanır. Böylece birey menopoza girmiş olur. Menopoza girmek, bir kadının yaşam döngüsünün doğal bir parçasıdır. Bununla birlikte bazı kadınlar, çeşitli hastalıklar nedeniyle beklenenden daha erken bir dönemde menopoza girebilirler. Bu durum doğal değildir, genelde bir rahatsızlık nedeniyle ortaya çıkmaktadır.

Menopoza Kaç Yaşında Girilir?

Dünya genelinde kadınlar, genellikle 45 ila 55 yaşları civarında menopoza girerler. Bununla birlikte ülkemizde menopoz yaşı genellikle 46 ila 48 arasındadır. Bu yaş aralığında menopoza girilmesi son derece doğal ve beklendiktir. Bununla birlikte 45 yaşından daha erken bir yaşta girilen menopozlar, erken menopoz olarak sınıflandırılırlar.

Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Menopoz belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Adet döneminde meydana gelen değişiklikler.
    • Adet kanamasının kesilmesi.
    • Sıcak basması.
    • Geceleri terleme nöbetleri.
    • Anksiyete, huzursuzluk ve öfke hali.
    • Cinsel istekte azalma meydana gelmesi.
    • Duygu durum değişiklikleri ve benzer psikolojik şikayetler.
    • Kilo almak.
    • Metabolizmanın yavaşlaması.
    • Vajinal kuruluk, buna bağlı olarak cinsel ilişki sırasında ağrı hissetmek ve vajinanın tahriş olması.

Menopoz belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Menopoz belirtileri ve bu belirtilerin şiddeti, bireyin bu süreçten ne kadar etkilendiğine göre değişiklik gösterebilir.

Menopoz Riskli Mi?

Menopoz genel olarak riskli veya tehlikeli bir süreç değildir. Ancak bazı kadınların, bu süreçte çeşitli tehlikeli hastalıklara yakalanma riskleri artar. Bu hastalıklar arasında kalp ve damar hastalıkları ve kemik erimesi gibi ciddi rahatsızlıklar yer almaktadır.

Menopoz Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Menopoz tedavisi bireyin şikayetleri devam ettiği sürece sürdürülür. Menopoz tedavisi kapsamında yapılan bazı ameliyatsız genital estetik uygulamaları genellikle tek defalıktır ve 30 dakikadan kısa sürede tamamlanırlar.

Menopoz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Menopoz tedavisi kapsamında farklı uygulamalara başvurulabilir. Bu uygulamalar arasında en çok tercih edileni hormon replasmanı tedavisidir. Bahsi geçen tedavi sayesinde bireyin hormon dengesi yeniden kurulabilir, dolayısıyla da sahip olunan şikayetler giderilebilir. Menopoz tedavisi kapsamında genital PRP, orgazm aşısı ve lazerle vajina gençleştirme gibi uygulamalar da gerçekleştirilebilir.

İstanbul Menopoz Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul menopoz tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.