Kadın Doğum Uzmanı İstanbul

Kadın doğum uzmanı İstanbul, kadın hastalıklarının teşhis ve tedavi sürecini yürüten, jinekoloji üzerine yüksek eğitim almış olan tıp doktorudur. Kadın ve erkek bedenini birbirinden ayıran en önemli nokta, farklı üreme sistemi organlarına sahip olmalarıdır. Dişi üreme sistemi organları arasında rahim, yumurtalıklar ve vajina gibi kadınların doğurganlığı için önemli olan organlar yer alır. Bu organlar, kadınlarda erkeklere kıyasla daha fazla salgılanan östrojen ve progesteron hormonları tarafından kontrol edilirler.

Gerek bu organların yapısı, gerekse de bahsi geçen hormonların dengesi ile alakalı bazı sorunlar, yalnızca kadınlara özel bazı hastalıklara neden olabilmektedir. Bu hastalıklar kadınların genel sağlığını ve doğurganlıklarını tehdit edebilmektedir. Kadın doğum uzmanları bu hastalıkları teşhis ve tedavi etmek için çalışmalar yaparlar. Yazımızın devamında ‘’Kadın doğum uzmanı muayenesi ne kadar sürer?’’, ‘’Kadın doğum uzmanı hangi hastalıkları tedavi eder?’’, ‘’Kadın doğum uzmanı hangi tedavileri yapar?’’ ve ‘’Kadın doğum uzmanı randevusu nasıl alınır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kadın doğum uzmanı tedavileri hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Kimdir?

Kadın doğum uzmanları, gebelik, doğum, kadın hastalıkları ve genital estetik konuları üzerine yüksek eğitim almış olan tıp doktorlarıdır. Dişi üreme sistemi organları, erkek üreme sistemi organlarından son derece farklıdırlar. Vücut içerisinde yer aldıkları için incelenmeleri zordur. Aynı şekilde bu organları ilgilendiren hastalıkları teşhis etmek ve kişiye özel tedaviler gerçekleştirmek de ayrı bir uzmanlık gerektirmektedir. Bu yüzden de jinekoloji isimli tıp dalı ortaya çıkmıştır. Kadın hastalıkları ve doğum alanı olarak da bilinen bu alanda uzmanlaşmış olan doktorlara ise jinekolog, kadın doğum uzmanı veya kadın doktoru denmektedir.

Kadın Doğum Uzmanı Hangi Hastalıkları Tedavi Eder?

Kadın doğum uzmanları şu gibi hastalıkları tedavi edebilirler:

• Adet düzensizliği.
    • Polikistik over sendromu.
    • İdrar kaçırma.
    • Miyom.
    • Polip.
    • Rahim sarkması.
    • Dişi üreme sistemini ilgilendiren kanser hastalıkları.
    • Kısırlık yani infertilite.
    • Vajinal akıntı ve kaşıntı. Genel olarak da vajinal enfeksiyonlar.
    • Kadınlarda görülen cinsel işlev bozuklukları.
    • Yumurtalık kistleri.
    • Çikolata kisti.
    • Genital siğiller ve HPV.
    • Düşük.
    • Dış gebelik.

Kadın doğum doktorları bu gibi hastalıkları teşhis edebilir, bu hastalıklara yönelik kişiye özel tedaviler yapabilirler.

Kadın Doğum Uzmanı Hangi Tedavileri Yapar?

Kadın doğum uzmanı şu gibi tedavileri gerçekleştirebilir:

• Miyom tedavisi.
    • Çikolata kisti tedavisi.
    • Yumurtalık kisti tedavisi.
    • Düşük tedavisi.
    • Menopoz tedavisi.
    • Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi.
    • Adet düzensizliği tedavisi.
    • Genital siğil tedavisi.
    • Aşılama tedavisi ve tüp bebek tedavisi gibi infertilite tedavileri.
    • Polikistik over sendromu tedavisi.
    • Dış gebelik tedavisi.
    • Polip ameliyatı.
    • Histeroskopik ameliyatlar.
    • Laparoskopik ameliyatlar.

Kadın doğum uzmanları bahsi geçen tedavileri gerçekleştirebilir. Bununla birlikte HSG ve kolposkopi gibi gelişmiş teşhis uygulamaları yapabilirler. Kadın doğum uzmanları aynı zamanda kadınların genital bölgeleri ile ilgili estetik problemleri gidermek için de çeşitli genital estetik uygulamaları gerçekleştirebilirler.

Kadın Doğum Uzmanı Randevusu Nasıl Alınır?

Kadın doğum uzmanı randevusu almak son derece basittir. Muayene veya tedavi hizmeti almak istediğiniz doktorun internet sitesinden, doktorun telefon numarasını elde edebilirsiniz. Daha sonra ise bu numarayı arayarak doktor ile birlikte sizin için uygun olan bir muayene tarihi belirleyebilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Muayenesi Ağrılı Mı?

Kadın doğum uzmanı muayeneleri genel olarak ağrılı uygulamalar değillerdir. Çünkü bu muayeneler genellikle sözel olarak gerçekleşir. Fiziksel muayeneler ise genelde gözlem amaçlı gerçekleşir. Eğer hastaya, potansiyel olarak ağrı hissine neden olabilecek bir işlem yapılacaksa doktor çeşitli lokal anestezi teknikleri ile bu rahatsızlık hissini önler.

Kadın Doğum Uzmanı Muayenesi Ne Kadar Sürer?

Kadın doğum uzmanı muayenesi genellikle 15 ila 30 dakika kadar sürer. Ancak muayenenin hangi amaçla gerçekleştiği, bireyin şikayetleri ve muayene sırasında yapılan uygulamalar bu sürenin değişmesine neden olabilir. Randevu alırken doktorunuza muayenenin tahminen ne kadar süreceğini sorabilir ve konu hakkında daha detaylı bir bilgi alabilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Muayenesi Nasıl Yapılır?

Kadın doğum uzmanı muayenesi sırasında doktor hastasına şikayetleri ve hastalık geçmişi hakkında sorular sorar. Daha sonra ise fiziksel muayeneler ile bu şikayetleri değerlendirir. İhtiyaç duyarsa hastadan çeşitli testler ve görüntüleme uygulamaları isteyebilir. En nihayetinde ise teşhis gerçekleştirilir, hastalık değerlendirilir ve tedavi uygulamaları planlanır.

İstanbul Kadın Doğum Uzmanı Muayene Ücreti 2024

İstanbul kadın doğum uzmanı muayene ücreti, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.