Düşük Tedavisi İstanbul

Düşük tedavisi İstanbul, gebeliğin çeşitli nedenlerden erken sonlanması sonucu ortaya çıkan sağlık sorunlarını gidermek, bireyin hayatını tehdit eden olası riskleri önlemek amacıyla yapılan uygulamadır. Gebelik sırasında, döllenmiş olan yumurta, anne adayının rahminde hızlı bir gelişim ve büyüme sürecindedir. Hücre bölünmesi yardımı ile her geçen gün daha da büyür, rahme tutunur ve bölgedeki kan damarlarına bağlanarak beslenir. Bu gelişim süreci, doğuma kadar yaklaşık 40 hafta boyunca devam eder. Bununla birlikte bazen, gerek anne adayından gerekse de bebekten kaynaklı bazı sağlık sorunları nedeniyle gebelik, doğum öncesinde başarısız bir şekilde sonlanabilir.

Bu durum düşük veya düşük yapmak olarak isimlendirilir. Düşük riski özellikle de gebeliğin erken dönemlerinde çok fazladır. Düşük yapmış olan bireylerin mutlaka bir kadın doğum uzmanı ile görüşmeleri, çeşitli kontrollerden geçmeleri gerekir. Çünkü düşükler kadınların hayatını tehdit eden bazı sağlık sorunlarına neden olabilir. Yazımızın devamında ‘’Düşük tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Düşük riski gebeliğin hangi haftalarında daha fazladır?’’, ‘’Tekrarlayan düşükler neden olur?’’ ve ‘’Düşük belirtileri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul düşük tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Düşük Nedir?

Düşük, gebeliğin 20. haftadan önce kendiliğinden sonlanması durumudur. Gebelik süreci anne adayı için son derece zorludur. Anne adayının bedeninde, gebelik boyunca oldukça fazla değişim meydana gelir. Bu değişimlerin bazıları, anne adayının sahip olduğu geçmiş hastalıklar ile birlikte gebeliğin gidişatını olumsuz etkileyecek sorunlara yol açabilir. Aynı şekilde bebeğin gelişimi sırasında, genetik materyallerde meydana gelen hatalar yani kromozom anormallikleri de düşüklere neden olabilir. Eğer bir birey, art arda üç defa düşük yapmışsa bunlar tekrarlayan düşükler olarak isimlendirilirler. Genellikle ciddi bir kadın hastalığı nedeniyle meydana gelirler. Bu yüzden araştırılmaları gerekir. Düşük yapan birey, olası sağlık riskleri nedeniyle mutlaka bir kadın doğum doktoru ile görüşmelidir.

Düşük Neden Olur?

Düşük nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Kromozom anormallikleri.
    • Dişi üreme sistemi ile ilgili olan enfeksiyon hastalıkları.
    • Rahmin yapısı ile alakalı bozukluklar ve sorunlar.
    • Plasentayı ve kordonu ilgilendiren rahatsızlıklar.
    • Anne adayının şeker hastalığına ve benzer kronik rahatsızlıklara sahip olması.
    • Gebelik şekeri.
    • Hormonal sorunlar.
    • Radyasyon ve kimyasal madde zehirlenmesi.
    • Sigara ve alkol kullanımı.
    • Yanlış ilaç kullanımı veya ilaç istismarı.
    • Şiddetli fiziksel travmalar.

Düşük nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Düşük Belirtileri Nelerdir?

Düşük belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Vajinadan anormal bir kanama gelmesi. Bu kanama şiddetli olabilir, kahverengi akıntılar şeklinde görülebilir veya hafif lekelenme tarzında olabilir.
    • Karnın alt bölgesinde tekrarlayan kramplar ve ağrılar.
    • Sırt bölgesine de vuran yoğun bir ağrı.
    • Kilo kaybı.
    • Rahim kasılmaları.
    • Vajinadan aniden sıvı gelmesi veya doku gelmesi.

Düşük belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Düşük Riski Hangi Haftalarda Daha Fazla?

Düşük riskinin en yüksek olduğu zaman aralığı gebeliğin ilk 10 haftasıdır. Bununla birlikte tüm düşüklerin neredeyse %85’i 13. haftadan önce meydana gelir. Yani genel olarak düşük riski en fazla gebeliğin ilk 13. haftasındadır. Bununla birlikte gebeliğin 20. haftasına kadar bu risk görece fazladır.

Düşük Önlenebilir Mi?

Düşükler, sıkı ve profesyonel bir şekilde hazırlanmış olan riskli gebelik takibi programı ile büyük oranda önlenebilir. Bu uygulama sırasında anne adayının ve bebeğin genel sağlık durumu düzenli olarak değerlendirilir. Böylece ikisinin de sağlığını riske atabilecek, gebeliğin düşükle sonuçlanmasına neden olabilecek etmenler erkenden tespit edilir. Bu tespit sayesinde de düşük gerçekleşmeden önce gerekli önlemler alınabilir. Bu yüzden daha önce düşük yapmış veya düşük riski bulunan kadınlara gebelik takibi veya riskli gebelik takibi hizmeti önerilmektedir.

Düşük Tehlikeli Mi?

Düşükler anne adayının sağlığı için de tehlikeli olabilirler. Düşük sonrasında anne adayının rahminde gebeliğe dair ölü dokular kalabilir. Bu dokular temizlenmediklerinde, enfeksiyona ve daha sonra ise septik şoka neden olabilirler. Bu da bireyin yaşamını ciddi ölçüde riske atar.

Düşük Tedavisi Nasıl Yapılır?

Düşük tedavisinin üç temel aşaması vardır. Bunlardan ilkinde düşüğün kesin olup olmadığı değerlendirilir ve sonra da anne adayının sağlık durumu incelenir. İkinci aşamada eğer rahimde parça kalmışsa revizyon kürtajı ile bu parçalar alınır. Üçüncü aşama ise isteğe bağlıdır. Eğer birey yeniden gebe kalmak istiyorsa düşüğün nedenleri araştırılabilir ve sonraki gebeliklerde düşük riskini azaltmaya yönelik uygulamalara başvurulabilir.

İstanbul Düşük Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul düşük tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.