Gebelik Öncesi Danışma İstanbul

Gebelik öncesi danışma İstanbul, gebelik döneminde ortaya çıkabilecek risklerin değerlendirilmesi ve gebeliğin mümkün olan en sağlıklı bir şekilde geçebilmesi için yapılan uygulamadır. Gebelik öncesi danışmanlık hizmeti jinekoloji hekimleri tarafından verilmektedir ve tüm çiftlere önerilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Gebelik öncesi danışma ne kadar sürer?’’, ‘’Gebelik öncesi danışma nasıl yapılır?’’, ‘’Gebelik öncesi danışma neden yapılır?’’ ve ‘’Gebelik öncesi danışma neden önemlidir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul gebelik öncesi danışma hizmeti hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Gebelik Öncesi Danışma Nedir?

Gebelik öncesi danışma, bir çiftin veya bireyin hamilelik süreci öncesinde, sağlıklı bir gebelik deneyimi yaşamalarını ve ideal bir doğum gerçekleştirmelerini sağlamak için kadın doğum doktorlarından alınan danışmanlık hizmetidir. Gebelik öncesi danışmanlık, potansiyel anne ve baba adaylarının gebelik öncesi dönemde genel sağlık durumlarını, beslenme alışkanlıklarını, yaşam tarzlarını ve gebelik süreci için önemli diğer etmenleri değerlendirmeye yardımcı olur.

Gebelik Öncesi Danışma Neden Yapılır?

Gebelik öncesi danışma, ebeveynlerin gebelik sürecine ideal bir şekilde hazırlanabilmesi ve bu süreci etkileyebilecek potansiyel problemlerin erkenden tespit edilebilmesi için yapılan uygulamadır. Bu uygulama sayesinde beslenme alışkanlıklarından genetik hastalıklara, yaşam tarzından gebelik ile ilgili yanlış inanışlara kadar; süreci etkileyen pek çok süreç üzerine çalışmalar yapılabilir.

Gebelik Öncesi Danışmanın Faydaları Nelerdir?

Gebelik öncesi danışmanın faydaları arasında şunlar yer almaktadır:

• Gebelik sürecinde ortaya çıkabilecek, bebeğin ve anne adayının sağlığını tehdit edebilecek sağlık sorunları, henüz gebelik meydana gelmemişken tespit edilebilir.
    • İleride potansiyel olarak düşüklere neden olabilecek hastalıklar gebelik öncesinde tespit edilebilir ve gerekli tedavi çalışmaları erkenden gerçekleştirilebilir.
    • Anne adayları ve baba adayları, gebelik için önemli olan süreçler ve konular hakkında detaylı olarak bilgilendirilebilir.
    • Gebelik süreci ile ilgili yanlış inanışlar ortadan kaldırılabilir, bu sürecin ebeveynler için tam anlamıyla açıklığa kavuşturulmasına yardımcı olabilir.
    • Gebelik süreci öncesinde ve gebelik sürecinde anne ve baba adayı profesyonel olarak desteklenebilir.
    • Olası genetik hastalıklar için test işlemleri gerçekleştirilebilir. Bu gibi testlerin planlaması, bir takvim doğrultusunda profesyonel olarak yürütülebilir.

Gebelik öncesi danışmanlığın faydaları bu şekilde sıralanabilir.

Gebelik Öncesi Danışma Kimlere Önerilir?

Gebelik öncesi danışma, daha önce düşük yapmış kadınlara, 35 yaşından büyük anne adaylarına ve geçmişte kadın doğum ameliyatı geçirmiş olanlara önerilmektedir. Aynı şekilde eğer çift bir kısırlık tedavisi uygulaması ile gebe kalmayı planlıyorsa gebelik öncesi danışma gibi bir hizmete başvurması önerilmektedir.

Gebelik Öncesi Danışma Ne Kadar Sürer?

Gebelik öncesi danışma hizmeti, gebelik öncesinde başlar ve genellikle gebelik teşhisi konulana kadar devam eder. Bununla birlikte gebelik öncesi danışma hizmeti, hamilelik sürecinde yerini gebelik takibi uygulamasına bırakabilir.

Gebelik Öncesi Danışma Nasıl Yapılır?

Gebelik öncesi danışma kapsamında şu gibi uygulamalara başvurulabilir:

• Genel Sağlık Değerlendirmesi: Gebelik öncesi danışmanlık hizmeti sayesinde bir kadının ve eşinin sağlık durumunu incelenebilir, gebelik için potansiyel risk faktörleri değerlendirilebilir. Böylece hamilelik sırasında ortaya çıkabilecek sağlık sorunları erkenden tespit edilebilir, bunlara yönelik önlemler alınabilir.
    • Genetik Danışmanlık: Bazı aileler çeşitli genetik hastalıklar açısından, genel nüfusa kıyasla daha büyük bir risk altında olabilirler. Genetik danışmanlık sayesinde bu riskler değerlendirilebilir. Genetik testler ve çeşitli önleme uygulamaları sayesinde olumsuz durumların önüne geçilebilir.
    • Beslenme Danışmanlığı: Gebelik öncesi dönemde sağlıklı bir beslenme alışkanlığı oluşturmak, zararlı beslenme alışkanlıklarını gidermek ve süreç boyunca anne adayını sağlıklı beslenme yönünde desteklemek için yapılır. Uzmanlar gebelik süreci boyunca yeterli miktarda besin tüketilmesini ve folik asit gibi önemli besin maddelerinin alınmasını önerirler.
    • Yaşam Tarzı Değişiklikleri: Sigara kullanımı, alkol tüketme ve uyuşturucu madde kullanma gibi zararlı alışkanlıkların gebelik için oluşturabileceği tehditler gebelik öncesi danışma hizmeti kapsamında önemle vurgulanır. Bu alışkanlıkların bırakılması teşvik edilir.
    • Kullanılan İlaçların Değerlendirmesi: Gebelik öncesi danışma hizmeti kapsamında anne adaylarının kullandığı ilaçlar gözden geçirilir ve gebelik sırasında güvenli olup olmadıkları değerlendirilir. Bu hizmet kapsamında anne adayının kullandığı ilaçlar değiştirilebilir, farklı tedavi uygulamalarına geçilebilir veya doz ayarlaması yapılabilir.
    • Kronik Hastalıklar ve Sağlık Sorunları: Anne ve baba adayının kronik hastalıkları, sağlık sorunları ve benzer gebelik sürecini etkileyebilecek medikal problemleri bu hizmet kapsamında detaylı olarak değerlendirilir. Gerektiği durumlarda gebelik öncesinde bu hastalıkların tedavisi gerçekleştirilebilir.
    • Aşılar: Gebelik öncesi danışma hizmeti kapsamında anne ve baba adayının aşı durumu incelenebilir, eksik aşılar güncellenebilir.
    • Sağlıklı Yaşam Tarzı Değişiklikleri: Hem anne adayının hem de baba adayının gebelik öncesinde bu süreç için yararlı olabilecek yaşam tarzı değişiklikleri yapmaları teşvik edilebilir. Bunlar arasında düzenli spor yapmak, sağlıklı beslenmek, stres yönetimi vb. etmenler yer alır.

İstanbul Gebelik Öncesi Danışma Fiyatları 2024

İstanbul gebelik öncesi danışma fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.