Adet Düzensizliği İstanbul

Adet düzensizliği İstanbul, hormon bozukluğu ve dişi üreme sistemi organlarını ilgilendiren hastalıklar nedeniyle meydana gelen, görece yaygın bir şikayettir. Dişi üreme sistemi organları arasında en önemli olanlarından biri de rahimdir. Rahmin iç çeperi, endometrium veya rahim duvarı olarak bilinen dokudan meydana gelir. Bu doku, vücudun hormon dengesize cevap veren, bu hormon dengesi sonucu çeşitli değişimler geçirebilen özel bir yapıya sahiptir. Özellikle de progesteron ve östrojen hormonlarının dengesinden aktif olarak etkilenir. Her ay, östrojen hormonun artış göstermesi ile birlikte kalınlaşan rahim duvarı, gebelik meydana gelmediğinde progesteron hormonu sayesinde yeniden incelir.

Bu süreçte bir miktar kanama ve doku kaybı meydana gelir. Bunlar, adet kanaması olarak vücut dışına atılırlar. Adet kanamaları bir döngü halinde meydana gelirler ve bu döngünün düzeni kadın sağlığı için son derece önemlidir. Adet düzensizliği yaşayan bireylerde bu döngü bozulmuştur. Dolayısıyla da çeşitli sağlık sorunları deneyimlerler. Yazımızın devamında ‘’Adet düzensizliği tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Adet düzensizliği tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Adet düzensizliği tedavisi bitkisel olarak yapılabilir mi?’’ ve ‘’Adet düzensizliği belirtileri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul adet düzensizliği tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Adet Düzensizliği Nedir?

Adet düzensizliği, adet kanamalarının meydana gelme düzeninde yaşanan bir bozukluktur. Adet düzensizliği genel olarak; adet kanamalarının 21 günden birden daha sık veya 35 günde birden daha seyrek meydana gelmesi olarak tanımlanır. Bununla birlikte adet kanamalarının miktarı ve devam etme süresi de adet düzensizliği ile ilgilidir. Normalden daha fazla kanama meydana geliyorsa veya adet kanamaları normalden daha kısa veya uzun sürüyorsa da adet düzensizliğinden bahsedilebilir. Regl düzensizliği olarak da bilinen bu sorun pek çok nedenden ortaya çıkabilir ve bireyin şiddetli şikayetler deneyimlemesine yol açabilir. Bu yüzden ihmal edilmemelidir.

Adet Düzensizliği Neden Olur?

Adet düzensizliği, zaman zaman her kadının deneyimleyebileceği bir sorundur. Yani aşırı stres, hava değişimi gibi etmenler ve benzer çevresel etmenler adet düzensizliğine yol açabilir. Bununla birlikte uzun süredir devam eder adet düzensizliği sorunu şu gibi etmenler nedeniyle de ortaya çıkabilir:

• Hormon bozukluğu.
    • Yumurtalık kistleri, miyomlar ve polipler.
    • Çikolata kistleri ve endometriozis hastalığı.
    • Rahmin yapısı ile ilgili bozukluklar.
    • Hormon içeren ilaçların düzenli veya yanlış kullanımı.
    • Dişi üreme sistemini etkileyen çeşitli enfeksiyon hastalıkları.

Bu gibi etmenler adet düzeninde bozulmalara neden olabilir. Adet düzensizliğinin nedenleri, kadın doğum doktorları tarafından araştırılmalıdır.

Adet Düzensizliği Belirtileri Nelerdir?

Adet düzensizliğinin en önemli 4 belirtisi şudur:

• Adet kanamalarının 21 günde birden daha sık meydana gelmesi.
    • Adet kanamalarının 35 günde birden daha seyrek meydana gelmesi.
    • Adet kanamasının miktarının çok az veya çok fazla olması.
    • Adet kanamasının normalden daha uzun veya normalden daha kısa sürmesi. (7 günden daha fazla 3 günden daha az)

Adet düzensizliği belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Adet Düzensizliği Kimlerde Görülür?

Adet düzensizliği, her yaştan kadının deneyimleyebileceği bir sorundur. Bu sorun ergenlik dönemindeki bireylerde ve menopoz dönemindeki bireylerde; hormon dengesindeki değişimler nedeniyle daha sık görülebilir. Aynı şekilde hormon içerikli ilaç kullanan kişiler, antidepresan ilaç kullanan kişiler de adet düzensizliği deneyimleyebilirler.

Adet Düzensizliği Kısırlığa Neden Olur Mu?

Adet düzensizliği kısırlığın en önemli nedenlerinden biridir. Daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi adet düzensizliği hormon bozukluğu, rahim miyomları, polikistik over sendromu, çikolata kistleri ve yumurtalık kistleri nedeniyle meydana gelebilir. Bu hastalıkların neredeyse tamamı gebe kalmayı güçleştirir, aktif olarak kısırlık sorununa yol açabilirler.

Adet Düzensizliği Tedavisi Bitkisel Olarak Yapılabilir Mi?

Adet düzensizliği tedavisi bitkisel tedavi uygulamaları ile yapılamaz. Adet düzensizliğinin pek çok ortaya çıkma nedeni vardır. Bu nedenlerden hiçbiri, bitkisel kürlerle veya ilaçlarla ortadan kaldırılamazlar. Dolayısıyla adet düzensizliği tedavisi için bir kadın doğumcu ile görüşülmelidir.

Adet Düzensizliği Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Adet düzensizliği tedavisi, ilgili rahatsızlık ve eşlik eden şikayetler devam ettiği sürece sürdürülür. Adet düzensizliği tedavisi kapsamında genellikle birkaç ay boyunca ilaç kullanılması gerekir.

Adet Düzensizliği Tedavisi Nasıl Yapılır?

Adet düzensizliği tedavisi, hormon içerikli ilaçlar yardımı ile yapılır ve bu ilaçlar sayesinde hormon dengesi yeniden kurulur. Böylece adet döngüsündeki düzensizlik giderilir. Bazı durumlarda adet düzensizliğine yol açtığı tespit edilen miyom ve yumurtalık kisti gibi kitlelerin cerrahi olarak alınması da gerekli olabilir.

İstanbul Adet Düzensizliği Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul adet düzensizliği tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.