Rahim Filmi (HSG) İstanbul

Rahim filmi (HSG) İstanbul, rahmin iç çeperinin incelenmesi, rahimdeki yapısal bozuklukların değerlendirilmesi ve rahim ile alakalı şikayetlerin nedenlerinin araştırılması için yapılan uygulamadır. Dişi üreme sistemini meydana getiren organların önemli bir bölümü vücudun iç kısmında yer alır. Bu yüzden de bu organları veya bu organları ilgilendiren hastalıkları göz ile incelemek veya teşhis etmek son derece zordur. Modern tıbbın gelişimi ile birlikte bahsi geçen incelemeleri yapmak için, son derece gelişmiş görüntüleme uygulamaları kullanılmaya başlanmıştır. Bu uygulamalar arasında kolposkopi, histeroskopi ve rahim filmi gibi işlemler yer almaktadır.

İlaçlı rahim filmi veya HSG olarak da bilinen rahim filmi uygulaması, rahmin ve fallop tüpleri gibi yapıların detaylı olarak incelenmesine olanak sağlamaktadır. Böylece kısırlıktan adet düzensizliğine pek çok şikayetin nedeni araştırılabilmekte ve bu organı ilgilendiren hastalıklar teşhis edilebilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Rahim filmi nasıl çekilir?’’, ‘’Rahim filmi ne zaman çekilir?’’, ‘’Rahim filmi sonuçları ne zaman belli olur?’’ ve ‘’Rahim filmi sonrası adet düzensizliği olur mu?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul rahim filmi (HSG) uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Rahim Filmi (HSG) Nedir?

Rahim filmi, rahmin ve fallop tüplerinin yapısını araştırmak, bu organ ve dokuları ilgilendiren hastalıkları teşhis etmek için yapılan uygulamadır. Rahim filmi halk arasında ilaçlı rahim filmi olarak da bilinir. Çünkü işlem öncesinde hastanın rahmine, görüntüleme işleminin daha ideal bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan özel bir sıvı verilir. Ancak bu sıvının ilaç özelliği yoktur. Bu yüzden herhangi bir yan etkiye de yol açmamaktadır. Rahim filmi, günümüzde kısırlık tedavisi, adet düzensizliği tedavisi, miyom tedavisi ve benzer rahmi ilgilendiren hastalıkların tedavi (ayrıca teşhis ve araştırma) sürecinde sıkça kullanılmaktadır.

Rahim Filmi (HSG) Neden Çekilir?

Rahim filmi pek çok farklı amaç doğrultusunda çekilebilir. Bu amaçlar arasında şunlar yer alır:

• Rahmi incelemek.
    • Rahim ile ilgili hastalıkları teşhis etmek ve araştırmak.
    • Fallop tüplerinin yapılarını incelemek.
    • Fallop tüplerindeki ve rahimdeki yapısal bozuklukları tespit etmek.
    • Kısırlık nedenlerini araştırmak.
    • Adet düzensizliği nedenlerini araştırmak.
    • Rahimde bulunan kitleleri incelemek veya tespit etmek.

Rahim filmi bu gibi amaçlar doğrultusunda çekilebilmektedir.

Rahim Filmi (HSG) Ne Zaman Çekilir?

Rahim filmi, ideal olarak regl kanaması son bulduktan yaklaşık 2 ila 4 gün sonra çekilir. Çünkü bu süreçte endometrium yani rahim duvarı en ince halindedir. Dolayısıyla da çok daha kolay ve başarılı bir şekilde incelenebilir.

Rahim Filmi (HSG) Tehlikeli Mi?

Rahim filmi tehlikeli bir uygulama değildir. Bu uygulama sırasında herhangi bir girişimsel işleme başvurulmaz. Bu yüzden de bireyin yaşam kalitesini etkileyebilecek bir komplikasyon ortaya çıkmaz.

Rahim Filmi (HSG) Zararlı Mı?

Rahim filmi zararlı bir uygulama değildir, hatta zararlı durumların ve hastalıkların erkenden teşhis edilmesine olanak sağladığı için bazen birey için rahim filmi çekilmesi hayati bir önem taşıyabilmektedir. Rahim filmi çekilirken vücut bir miktar X-ray ışınına maruz kalır. Bu da bazı bireyleri korkutmaktadır. Ancak rahim filmi sırasında alınan radyasyon dozu, herhangi bir olumsuz duruma veya tehlikeye neden olmayacak kadar düşüktür. Hatta günümüzde, çok daha düşük radyasyon dozları ile rahim filmi çekilmesi mümkündür.

Rahim Filmi (HSG) Ne Kadar Sürer?

Rahim filmi son derece hızlı bir uygulamadır. Bu uygulama genellikle 10 ila 15 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanır.

Rahim Filmi (HSG) Nasıl Çekilir?

Rahim filmi çekilmeden önce hastaya özel bir hastane önlüğü giydirilir. Daha sonra ise hastaya uygun bir pozisyon verilir. Vajinal duvarlar spekulum ile aralanır ve vajina içerisinden rahme özel bir sıvı verilir. Bu sıvı rahim duvarına yapışarak bölgedeki dokuların incelenmesini kolaylaştırır. Hazırlık aşaması tamamlandığında rahim filmi çekilir ve işlem tamamlanmış olur. Hastalar uygulamadan sonra evlerine dönebilirler, hastane yatışına gerek yoktur.

Rahim Filmi (HSG) Sonuçları Ne Zaman Belli Olur?

Rahim filmi sonuçları genellikle işlemden birkaç saat sonra çıkar. Ancak bu süre, hastanenin veya kliniğin yoğunluğuna göre değişebilir. Sonuçlar çıktıktan sonra doktorunuz sonuçları değerlendirir ve sizi konu hakkında detaylı olarak bilgilendirir.

İstanbul Rahim Filmi (HSG) Fiyatları 2024

İstanbul rahim filmi fiyatları ve HSG fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.