Kapalı Rahim Ameliyatı İstanbul

Kapalı rahim ameliyatı İstanbul, rahmin tamamen veya kısmen, bazen rahim ağzı gibi bölgeleri de kapsayacak şekilde alınması amacıyla yapılan, laparoskopik bir operasyondur. Rahimle alakalı bazı hastalıklar veya yapısal problemler, ilerleyen dönemlerde bireyin tüm yaşamını olumsuz etkileyebilir. Rahim sarkması, miyomlar ve rahim kanseri gibi tehlikeli hastalıklar bireyin günlük yaşamını zorlaştırabilir veya hatta yaşamını tehdit edebilir. Rahim kaynaklı bu hastalıklar, bazen küçük kapsamlı operasyonlar ile rahme zarar verilmeden tedavi edilebilirler. Ancak bazen ise gerek tedavinin gecikmesi gerekse de benzer nedenlerden rahmin alınması ile sonuçlanan bir cerrahi müdahale gerekli olabilir. Böylece bahsi geçen rahatsızlıklar giderilebilir, bireyin yaşam kalitesi arttırılabilir ve hayati tehdit oluşturan hastalıklar ortadan kaldırılabilir.

Kapalı rahim ameliyatı bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilen en modern cerrahi operasyonlardan biridir. Yazımızın devamında ‘’Kapalı rahim ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Kapalı rahim ameliyatı ne kadar sürer?’’, ‘’Kapalı rahim ameliyatı sonrası iyileşme süreci nasıldır?’’ ve ‘’Kapalı rahim ameliyatı riskli mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kapalı rahim ameliyatı ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nedir?

Kapalı rahim ameliyatı, rahmin tamamının veya bir kısmının, laparoskopik cerrahi teknikler kullanılarak pelvik bölgeden alınması amacıyla yapılan operasyondur. Kapalı rahim ameliyatı tıp dilinde laparoskopik histerektomi ismiyle de bilinmektedir. Rahmi ilgilendiren ciddi hastalıklar bazen tedavi edilemez boyutlara ulaşabilir. Bazen ise rahmin alınması bu tedavinin sağlanması ve rahatsızlığın tekrarlanmaması için en avantajlı seçenek olabilir. Bu gibi durumlarda histerektomi ameliyatı ile rahim, tamamen veya kısmen bölgeden alınabilir. Günümüzde rahmin alınması için çok daha gelişmiş bir yöntem olan kapalı yani laparoskopik rahim alma ameliyatı tercih edilmektedir. Bu ameliyat hem iyileşme sürecinin daha kısa olması hem de karın bölgesinde neredeyse hiçbir iz oluşumuna neden olmaması gibi nedenlerden daha avantajlıdır. Kapalı rahim ameliyatı, kadın doğum uzmanları tarafından yapılır.

Kapalı Rahim Ameliyatı Neden Yapılır?

Kapalı rahim ameliyatı, herhangi bir hastalık sebebiyle rahmin tamamının veya bir kısmının alınması amacıyla yapılır. Direkt olarak rahmi ilgilendiren bazı hastalıklar ilerleyen evrelerde bulundukları bölgeden ayrılıp farklı organları da olumsuz etkileme özelliğine sahip olabilirler. Bu durumda bahsi geçen hastalığın yayılmasını önlemek için rahmin tamamen veya kısmen alınması gerekebilir. Bazen ise rahimde pek çok sayıda ve büyüklükte miyom bulunabilir. Eğer bireyin ileride gebe kalmak gibi bir planı yoksa bu durumda da rahmin alınması söz konusu olabilir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Riskli Mi?

Kapalı rahim ameliyatı genel olarak güvenli bir operasyondur. Bununla birlikte her cerrahi operasyon gibi bazı riskleri bulunmaktadır. Jinekoloji uzmanı, ameliyata bağlı enfeksiyon ve kanama gibi risklerin önlenmesi için ameliyat öncesinde tüm önlemleri alır. Aynı şekilde ameliyat sonrası enfeksiyon gibi komplikasyonların önlenmesi için de hastaya özel antibiyotik ilaçlar reçete edebilir.

Kapalı Rahim Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Kapalı rahim ameliyatı yaklaşık 1 ila 1,5 saat kadar sürer. Bununla birlikte bu süre, ameliyatın kapsamına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak kapalı rahim ameliyatı, benzer laparoskopik uygulamalar gibi görece hızlı bir şekilde tamamlanmaktadır.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı rahim ameliyatı genel anestezi altında ve steril ameliyathane koşulları oluşturularak yapılır. Bu operasyon sırasında ilk olarak hastanın göbek bölgesi özel solüsyonlar ile temizlenir. Daha sonra ise hastanın göbek bölgesine çoğu zaman 1 santimetreden bile küçük olan kesiler açılır. Doktor laparoskop isimli gelişmiş bir cihaz kullanarak, rahimden anlık görüntü alır. Daha sonra ise küçük cerrahi araçlar yardımı ile rahmi bulunduğu bölgeden ayırır ve vajinal kanaldan çıkarır. Son olarak da ameliyatın başında açılmış olan küçük kesiler, bölgenin estetik bütünlüğüne dikkat edilerek dikilirler. Böylece kapalı rahim ameliyatı başarı ile tamamlanmış olur.

Kapalı Rahim Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Kapalı rahim ameliyatı sonrası iyileşme süreci görece hızlı ve güvenlidir. Bu operasyon laparoskopik teknikler ile yapıldığı için ameliyat bölgesinde büyük bir açık yara yoktur. Dolayısıyla hastalar çok daha hızlı bir şekilde iyileşirler. Kapalı rahim ameliyatı olan hastalar genelde 1 hafta içerisinde günlük yaşamlarına dönebilirler. Yine de ameliyattan sonraki en az 1 ay boyunca doktorun verdiği önerilere uymaları gerekir.

İstanbul Kapalı Rahim Ameliyatı Fiyatları 2024

İstanbul kapalı rahim ameliyatı fiyatları, ameliyatın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.