Vajinismus Tedavisi İstanbul

Vajinismus tedavisi İstanbul, cinsel ilişkileri imkansız veya son derece zorlu ve ağrılı hale getiren vajinismusu tedavi etmek için yapılan uygulamalardır. Cinsel uyarımlar, hem erkeklerin hem de kadınların cinsel ilişkiye hazırlanmaları için çok önemlidir. Cinsel uyarımlar sayesinde erkeklerin penisleri sertleşir ve penetrasyona hazır hale gelirler. Kadınlarda ise bu hazırlık, vajinanın ıslanması ve vajinal kasların gevşemesi ile meydana gelir. Bununla birlikte bazı kadınlarda, cinsel uyarılara rağmen vajinal kaslar gevşeyemeyebilir. Vajina kaslarının gevşeyememesi, aksine normalden daha sıkı bir yapı kazanması ile birlikte cinsel ilişki son derece ağrılı ve zor; veya tamamen imkansız hale gelebilir.

Bu sorun pek çok nedenden ötürü meydana gelebilmektedir ve tıpta vajinismus olarak isimlendirilmektedir. Vajinismus, kadınlarda en sık görülen cinsel işlev bozukluklarından biridir. Bu cinsel işlev bozukluğu, özellikle de kadın cinselliği konusunda kapalı bir yapıya sahip olan kültürlerde görülmektedir. Yazımızın devamında ‘’Vajinismus tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Vajinismusun bitkisel tedavisi var mı?’’, ‘’Vajinismuslu kadınlar gebe kalabilir mi?’’ ve ‘’Vajinismus kendiliğinden geçer mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul vajinismus tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus, vajinal kasların anormal bir şekilde kasılmasına neden olan, bu yüzden de cinsel ilişkileri zorlu veya imkansız hale getiren bir cinsel işlev bozukluğudur. Cinsel işlev bozuklukları hem kadınların hem de erkeklerin cinsel yaşamlarını olumsuz bir şekilde etkilerler. Vajinismus da bu bozuklukların, kadınlarda en sık görülen türlerinden biridir. Vajinismusun farklı nedenlerden ortaya çıkabildiği, bazen bu nedenlerden birden fazlasının vajinismusun ortaya çıkmasında payı olduğu bilinmektedir. Vajinismus özellikle de yeni evli çiftlerin karşılaştığı bir sorundur. Bu primer vajinismus olarak bilinir. Ancak bazen daha önce cinsel ilişkide bulunabilen kadınlar da sonradan vajinismus hastalığına sahip olabilirler. Bu da sekonder vajinismus olarak isimlendirilir.

Vajinismus Neden Olur?

Vajinismus nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Cinsel konularda kapalı olan bir ailede yetişmek.
    • Kadın cinselliğinin tabu olarak görüldüğü bir toplumda yaşamak.
    • Daha önce travmatik bir cinsel deneyim yaşamış olmak.
    • Cinsel ve fiziksel istismar mağduru olmak.
    • Cinsellikle alaklı yanlış ve zararlı inanışlara sahip olmak.
    • Daha önce cinsel eğitim almamış olmak.
    • Bartholin kisti gibi fiziksel hastalıklara sahip olmak.
    • Kaygı bozukluğu hastası olmak.

Bu gibi etmenler vajinismusun ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Cinsel aktiviteler sırasında bir sorun yokken, cinsel birleşmeye geçildiğinde yoğun bir korku ve kaygı hissi deneyimlemek.
    • Vajinal kasların penetrasyon sırasında veya hemen öncesinde anormal bir şekilde kasılması.
    • Penetrasyonun son derece ağrılı ve zor olması.
    • Penetrasyonun meydana gelememesi.

Vajinismus belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Bahsi geçen belirtilerin şiddeti kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.

Vajinismus Kimlerde Görülür?

Vajinismus genellikle cinsel yaşam hakkında yanlış bilgilendirilmiş, korkutulmuş olan kadınlarda görülür. Bununla birlikte kaygı bozukluklarının ve bartholin kisti gibi kitlelerin de vajinismusun ortaya çıkmasında rolü olabilir. Bu yüzden bir kadın doğum muayenesi olmadan vajinismusun tam olarak hangi nedenden ortaya çıktığını belirlemek zordur. Bununla birlikte kaygı bozukluğuna sahip olan, daha önce istismara uğramış olan, kötü bir cinsel deneyim yaşamış olan veya kötü bir jinekoloji muayenesi deneyimi yaşamış olan kadınlarda vajinismus görülme riski daha fazladır.

Vajinismus Tehlikeli Mi?

Vajinismus genel olarak tehlikeli bir hastalık değildir. Hiçbir şekilde bireyin yaşamını riske atmaz. Ancak vajinismus nedeniyle romantik ilişkilerde sorunlar yaşanabilir ve bireyin psikolojisi bu sorunlardan olumsuz etkilenebilir.

Vajinismus Tedavisi Bitkisel Olarak Yapılabilir Mi?

Vajinismus tedavisi bitkisel olarak yapılamaz. Çünkü bu sorun psikolojik ve fiziksel etmenlerin, bir arada veya tekil olarak yol açtığı, karmaşık bir rahatsızlıktır. Bitkisel kürler bu rahatsızlığı tedavi etmek için yeterli değildir. Vajinismuslu kadınlar mutlaka bir kadın doğum uzmanı ile görüşmelidirler.

Vajinismus Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Vajinismus tedavisi, hastalığın şiddetine göre birkaç hafta veya birkaç ay sürebilir. Doktorunuz konu hakkında detaylı bilgilendirmede bulunacaktır.

Vajinismus Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinismus tedavisi, kadın doğum uzmanı ve psikolog/psikiyatr eşliğinde yapılabilen detaylı bir uygulamadır. Bu uygulamanın başında, vajinismusun detayları incelenir. Eğer bu cinsel işlev bozukluğuna yol açan potensiyel bir fiziksel hastalık mevcutsa tedavi işlemleri gerçekleştirilir. Eğer psikolojik etmenler bu soruna yol açıyorsa cinsel yaşam terapisi ve kadın doğum doktoru, bu psikolojik etmenleri gidermeye yönelik uygulamalar, eğitimler veya egzersizler gerçekleştirebilirler.

İstanbul Vajinismus Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul vajinismus tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.