HPV – Genital Siğil Tedavisi İstanbul

HPV – Genital siğil tedavisi İstanbul, HPV’nin yol açtığı kanser riskini değerlendirmek ve HPV’ye bağlı meydana gelen genital siğilleri tedavi etmek amacıyla yapılan uygulamalardır. Korunmasız bir cinsel ilişki sırasında, partnerlerden birinde yer alan virüsler diğer partnere geçebilir. Bunlar cinsel yolla bulaşan virüsler ve hastalıklardır. Bahsi geçen virüsler arasında en yaygın olanı da HPV isimli virüstür. Bu virüsün pek çok türü vardır. HPV’nin bazı türleri kadınlarda rahim ağzı kanseri gibi son derece tehlikeli hastalıklara neden olabilirler. Ancak erkeklerde de penis, boğaz ve anüs kanseri gibi hastalıklara yol açabilirler.

HPV’nin görece zararsız kabul edilen türleri ise hem kadınların hem de erkeklerin genital bölgelerinde, tıp dilinde kondilom olarak isimlendirilen genital siğillerin oluşumuna neden olabilirler. Bu siğiller tedavi edilmedikleri takdirde bireylerin cinsel yaşamlarını olumsuz etkileyebilir, yaşam kalitelerini önemli ölçüde düşürebilirler. Yazımızın devamında ‘’HPV tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Genital siğil tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’HPV kansere neden olur mu?’’, ‘’Genital siğiller nasıl tedavi edilir?’’ ve ‘’Genital siğiller bulaşıcı mıdır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul genital siğil ve HPV tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

HPV Nedir?

HPV, içerisinde yüzlerce farklı tür bulunduran ve insan yaşamını tehdit eden, tehlikeli bir virüs ailesidir. Bu virüs ailesi içerisinde insanlarda hiçbir belirtiye veya sağlık riskine yol açmayan HPV türleri de bulunur. Bununla birlikte bazı HPV türleri, kadınların ve erkeklerin genital bölgelerinde siğil yani kondilom oluşumuna neden olabilir. Bazı HPV türleri ise kadınlarda rahim ağzı kanseri riskini önemli ölçüde arttırabilirler. Aynı şekilde erkeklerde de farklı kanser hastalıklarının meydana gelmesinde ön ayak oluşturabilirler. HPV, kadınlarda pap-smear testi ile tespit edilebilir, erkeklerde ise HPV’nin varlığı yalnızca yol açtığı semptomlardan anlaşılır.

HPV Nasıl Bulaşır?

HPV cinsel yolla bulaşan bir hastalıktır. Korunmasız olarak gerçekleştirilen vajinal, oral veya anal cinsel ilişkiler HPV bulaşımına yol açabilir. HPV genel olarak enfekte olmuş bölgenin teması ile başka bir bireye bulaşır. Kan yolu ile bulaşması mümkün değildir. Bazen nadiren de olsa ortak havlu, iç çamaşırı ve tuvalet kullanımı gibi yollardan da bireylere HPV bulaşabilir.

HPV Tehlikeli Mi?

HPV’nin, insan hayatı için tehlikeli olabilen bazı türleri vardır. Bunlardan en sık rastlanılanları HPV 16 ve HPV 18’dir. Bahsi geçen HPV türleri kadınlarda ve erkeklerde anüs kanseri ve boğaz kanseri gibi kanser hastalıklarına neden olabilir. Bununla birlikte kadınlarda rahim ağzı kanserine, erkeklerde ise penis kanserine yol açabilirler. Bu yüzden HPV isimli virüs genel olarak tehlikeli kabul edilir.

HPV Tedavisi Nasıl Yapılır?

HPV tedavisi, HPV’nin türüne göre farklı şekillerde yapılır. Eğer bireyde bulunan HPV türü, kanser riski oluşturuyorsa bireyin düzenli aralıklarla kadın doğum uzmanı muayenelerinden geçmesi gerekir. Bu muayeneler sırasında pap-smear testleri ve kolposkopi gibi uygulamalar gerçekleştirilebilir. Böylece virüsün, ilgili bölgelerde anormal, yani kanserli hücre oluşumuna yol açıp açmadığı incelenebilir. Diğer HPV türlerinin yol açtığı genital siğiller ise farklı şekillerde tedavi edilebilir. Yazımızın devamında bu tedavi uygulamalarından bahsedeceğiz.

Genital Siğil Nedir?

Genital siğil, tıp dilinde genital kondilom olarak isimlendirilen ve genital bölgede meydana gelen lezyonlardır. Bu lezyonlar genellikle ten rengindedir, karnabahar görünümüne sahiptirler ve et benini de andırabilirler. Genital siğiller farklı uygulamalar ile bölgeden alınabilir ve tedavi edilebilirler.

Genital Siğil Neden Olur?

Genital siğiller HPV enfeksiyonları nedeniyle ortaya çıkarlar. HPV’nin her türü genital siğillere yol açmaz. Genital siğil vakaları genellikle HPV 6 ve HPV 11 isimli HPV türleri nedeniyle meydana gelmektedir. Bireyde birden fazla HPV türü bulunabilir. Bunlardan bazıları hiçbir belirti vermeyebilir, bazıları genital siğillere yol açabilir ve bazıları ise çeşitli kanser hastalıklarının görülme riskini tehlikeli düzeyde arttırabilirler.

Genital Siğil Belirtileri Nelerdir?

Genital siğil belirtileri arasında genital bölgede karnabaharı andıran, gruplaşmış veya tekil şekilde bulunan lezyonlar bulunması yer alır. Bu lezyonlar kıyafetlere sürtünerek kanayabilirler. Bölgede kötü bir görünüm oluştururlar. Ayrıca cinsel ilişki sırasında bireyin ağrı hissi deneyimlemesine yol açarlar. Genital siğiller hem erkeklerde hem de kadınlarda görülürler.

Genital Siğil Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Genital siğil tedavisi sırasında eğer lazer ve kriyoterapi uygulamaları kullanılıyorsa tedavi genellikle 15 dakika içerisinde tamamlanır. Krem ile yapılan tedaviler ise haftalarca sürebilir.

Genital Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Genital siğil tedavisi sırasında en çok tercih edilen uygulamalar kriyoterapi ve lazer tedavisidir. Lazer tedavisinde, genital kondilomlar özel ışınlar kullanılarak yakılırlar. Çevredeki sağlıklı dokulara zarar verilmeden yapılan bu işlem sayesinde kolayca genital siğillerden kurtulmak mümkündür. Kriyoterapi uygulamasında ise genital siğiller, özel bir gaz veya sıvı kullanılarak dondurulurlar. Sonrasında ise bölgedeki cilt dokusundan ayrılırlar.

İstanbul HPV – Genital Siğil Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul HPV tedavisi fiyatları ve genital siğil tedavisi fiyatları, uygulamaların detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.