İdrar Kaçırma İstanbul

İdrar kaçırma İstanbul, pelvik bölge dokularındaki yıpranma ve mesane ile ilgili sorunlar nedeniyle, yetişkin kadınların deneyimleyebileceği bir sorundur. Kadınların pelvik bölgelerinde, mesane ve rahim gibi son derece önemli organlar yer alır. Bu organlar, bölgedeki özel kas ve bağ dokular sayesinde ideal konumlarında kalırlar. Böylece görevlerini sorunsuz bir şekilde yerine getirirler. Ancak bölgedeki kas ve bağ dokularının yıpranması gibi nedenlerden mesanenin konumu veya duruşu ile alakalı sorunlar ortaya çıkabilir. Bu da idrar kaçırma sorununa neden olabilir.

İdrar kaçırma sorunu, kadınlarda nörolojik hastalıklar, psikolojik rahatsızlıklar ve ilaç kullanımı gibi etmenler sonucu da meydana gelebilir. Bu sorun bireyin yaşam kalitesini ciddi ölçüde düşüren, günlük hayatında zorlu anlar yaşamasına neden olan bir problemdir. Bu yüzden idrar kaçırma sorunu yaşayan kadınlara, en yakın zamanda bir kadın hastalıkları doktoru ile görüşmeleri tavsiye edilir. Yazımızın devamında ‘’İdrar kaçırma tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’İdrar kaçırma tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’İdrar kaçırma kendi kendine geçer mi?’’ ve ‘’İdrar kaçırma tipleri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul idrar kaçırma tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

İdrar Kaçırma Nedir?

İdrar kaçırma, bireyin anlık olarak mesanesini ideal bir şekilde kontrol edememesi sonucu ortaya çıkan bir sorundur. İdrar kaçırma yalnızca çocukları etkileyen bir problem değildir. Yetişkinler de çeşitli sağlık sorunları nedeniyle idrar kaçırma sorunu yaşayabilirler. Özellikle de kadınlar zaman içerisinde bedenlerinde meydana gelen olumsuz değişimler ve yıpranma gibi nedenlerden idrar kaçırma sorununu deneyimleyebilirler. Günümüzde idrar kaçırma sorununu tedavi etmek ve bireyin yaşam kalitesini arttırmak mümkündür.

İdrar Kaçırma Neden Olur?

Yetişkin kadınlarda idrar kaçırma nedenleri arasında şunlar yer alır:

• Zorlu doğumlar sırasında pelvik dokuların yıpranmış olması.
    • Mesane ve mesanenin konumu ile ilgili problemler.
    • Sigara ve alkol kullanımı.
    • Menopoz.
    • Zararlı beslenme alışkanlıkları.
    • İlerleyen yaş.
    • Hormonal problemler.
    • Çeşitli psikolojik hastalıklar.
    • Birtakım nörolojik bozukluklar ve hastalıklar.
    • Genetik faktörler.
    • Aşırı kilolu olmak.
    • Şeker hastalığı.

İdrar kaçırma nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

İdrar Kaçırma Kimlerde Görülür?

Daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi idrar kaçırma sorunu, her yaştan ve cinsiyetten bireyi ilgilendirebilir. Bu sorun özellikle de daha önce birden fazla sayıda, zorlu normal doğum yapmış kadınlarda görülmektedir. Çünkü zorlu doğumlar sırasında pelvik dokular zarar görebilir. Bu da başta idrar kesesi olmak üzere bölgedeki pek çok dokunun çalışma prensiplerini olumsuz etkileyebilir. Bununla birlikte idrar kaçırma sorunu erkeklerin de sık sık karşılaştığı bir problemdir.

İdrar Kaçırma Tipleri Nelerdir?

İdrar kaçırma tipleri arasında şunlar yer alır:

• Stres tipi idrar kaçırma, ani hareketler veya hapşırma gibi olaylar sırasında ortaya çıkan idrar kaçırma sorunudur. Aynı şekilde şiddetli bir şekilde öksürürken de meydana gelebilmektedir. Tamamen istem dışı olarak gelişmektedir.
    • Taşma tipi idrar kaçırma, mesanede, mesane kapasitesinin üzerinde idrar toplanması ve bu idrarın bir kısmının istemsizce kaçırılması ile karakterize olan bir idrar kaçırma türüdür.
    • Urge tipi idrar kaçırma, idrara çıkmaya yönelik aniden gelen bir ihtiyaç duymak ancak tuvalete yetişemeden idrarı yapmak ile karakterize olan bir idrar kaçırma türüdür.
    • Miks tip idrar kaçırma, diğer idrar kaçırma tiplerinin en az ikisinin birlikte görüldüğü idrar kaçırma türüdür.

İdrar kaçırma türleri bu şekilde sıralanabilir.

İdrar Kaçırma Kendi Kendine Geçer Mi?

İdrar kaçırma sorunu bazen kendi kendine, herhangi bir tedaviye başvurulmadan geçebilmektedir. Ancak hastalara, bu gibi rahatsızlıkların kendiliğinden geçmesini beklememeleri tavsiye edilir. Çünkü idrar kaçırma gibi rahatsızlıklar, aktif olarak bireyin yaşam kalitesini düşürür, kötü deneyimler yaşamasına sebep olurlar. Bu yüzden erkenden tedaviye başvurulması bireyin yaşam kalitesi için çok daha iyi olacaktır.

İdrar Kaçırma Tedavisi Ne Kadar Sürer?

İdrar kaçırma tedavisi süresi, tedavi sırasında başvurulan uygulamaya göre değişiklik gösterebilir. Bu tedavi kapsamında yapılan TOT ameliyatı gibi uygulamalar genelde 30 ila 60 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanırlar.

İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

İdrar kaçırma tedavisi kapsamında farklı uygulamalara başvurulabilir. Bu uygulamalardan bazıları ilaçlar ile yapılır. Bazen ise pelvik taban kaslarını güçlendirmek için hastaya bir egzersiz programı oluşturulur. Bununla birlikte idrar kaçırma ameliyatı olarak bilinen cerrahi işlem de idrar kaçırma sorununu tamamen ortadan kaldırmakta etkilidir.

İstanbul İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul idrar kaçırma tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.