Histeroskopi İstanbul

Histeroskopi İstanbul, rahim boşluğunun, fallop tüplerinin ve dişi üreme sistemi için önemli olan benzer bölgelerin detaylı olarak incelenmesi için yapılan uygulamadır. Tıbbi uygulamalar genel olarak iki farklı amaçla gerçekleştirilirler. Bunlardan ilki şikayetlerin nedenini araştırmak, hastalıkları teşhis etmek ve teşhis edilmiş olan hastalıkları incelemektir. İkincisi ise teşhis edilen, detayları araştırılmış olan hastalıkları, modern uygulamalar yardımıyla tedavi etmek, bireyin sağlığını korumak ve yaşam kalitesini arttırmaktır. Histeroskopi gibi bazı uygulamalar, bahsi geçen her iki amaç doğrultusunda da kullanılabilirler.

Histeroskopi, bazen hastalıkları teşhis etmek ve bu hastalıkları, detaylı olarak araştırmak için; bazen ise teşhis edilmiş olan hastalıkları modern cerrahi işlemler ile tedavi etmek için yapılır. Histeroskopi sayesinde rahmi, rahim ağzını ve bölge dokuları ilgilendiren pek çok hastalık tespit edilebilir, ileride ortaya çıkabilecek sağlık riskleri önlenebilir ve gerektiğinde tedavi işlemleri gerçekleştirilebilir. Bu yüzden histeroskopi modern tıpta kullanılan, en önemli kadın doğum uygulamalarından biridir. Yazımızın devamında ‘’Histeroskopi nasıl yapılır?’’, ‘’Histeroskopi ne kadar sürer?’’, ‘’Histeroskopi türleri nelerdir?’’ ve ‘’Histeroskopi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul histeroskopi uygulaması ve benzer işlemler hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Histeroskopi Nedir?

Histeroskopi, rahmin ve fallop tüpleri gibi önemli bölgelerin incelenmesine olanak sağlayan, bazı durumlarda cerrahi tedavi kapsamında da kullanılabilen, endoskopik bir uygulamadır. Histeroskopi uygulaması vajina içerisinden gerçekleştirilmektedir. Yani laparoskopide olduğu gibi karın bölgesine kesi uygulamaya gerek yoktur. Bu uygulama sırasında vajina içerisine özel bir kanül yardımı ile kamera iletilir. Daha sonra ise bu kameradan gelen anlık görüntü yardımı ile amaçlanan işlemler gerçekleştirilir. Bu işlemler arasında bölgedeki dokuların incelenmesi ve hastalıkların araştırılması yer alır. Bununla birlikte histeroskopi cerrahi tedavi kapsamında da yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

Histeroskopi Neden Yapılır?

Histeroskopi şu gibi amaçlarla yapılabilir:

• Rahmi ve rahim ağzını incelemek.
    • Fallop tüplerinin durumunu, sağlığını ve yapısını incelemek.
    • Dişi üreme sistemini ilgilendiren hastalıkları teşhis etmek.
    • Adet düzensizliği ve kısırlık gibi sorunların nedenlerini araştırmak.
    • Rahimde yer alan polip ve miyom gibi kitleleri cerrahi olarak bölgeden tahliye etmek.

Histeroskopi bu gibi amaçlar doğrultusunda yapılabilir.

Histeroskopi Türleri Nelerdir?

Histeroskopi türleri şu şekilde sıralanabilir.

• Ofis Histeroskopi Nedir?

Ofis histeroskopi, histeroskopinin tanılama ve hastalıkları araştırma amacıyla yapılan türüdür. Bu uygulama herhangi bir girişimsel işlem içermemektedir. Yalnızca bölgedeki dokuların incelenmesi, yapısal bozuklukların araştırılması ve hastalıkların teşhis edilmesi için gerçekleştirilmektedir.

• Operatif Histeroskopi Nedir?

Operatif histeroskopi, ofis histeroskopinin aksine cerrahi işlemler de içeren bir histeroskopi uygulamasıdır. Bu uygulama rahimde bulunan görece küçük miyomların, poliplerin ve benzer kitlelerin alınması için yapılabilir. Rahim içi yapışıklıkların, fallop tüpleriyle ilgili sorunların ve benzer problemlerin tedavisinde de operatif histeroskopiye başvurulabilir.

Histeroskopi Riskli Mi?

Histeroskopi, benzer kadın doğum uygulamalarına kıyasla çok daha az riskli bir uygulamadır. Ofis histeroskopi genellikle hiçbir riske yol açmaz. Operatif histeroskopiye bağlı olaraksa nadiren enfeksiyon ve kanama gibi riskler ortaya çıkabilir. Ancak bu riskler, ideal bir ameliyathane koşullarının sağlanması ve operasyonun detaylı bir şekilde planlanması ile büyük oranda önlenebilir.

Histeroskopi Ne Kadar Sürer?

Histeroskopi süresi, gerçekleştirilen histeroskopi uygulamasının türüne göre değişiklik gösterebilir. Ofis histeroskopi genellikle 5 ila 20 dakika kadar süren bir uygulamadır. Bununla birlik histeroskopi ameliyatı 30 ila 45 dakika kadar sürebilmektedir.

Histeroskopi Nasıl Yapılır?

Histeroskopi uygulaması, çoğu zaman anestezi gerektirmeden yapılır. Özellikle de uygulama sırasında cerrahi bir işlem yapılması planlanmıyorsa anesteziye ihtiyaç duyulmayabilir. Ofis histeroskopi sırasında, histeroskop cihazı kullanılarak vajina içerisi detaylı olarak incelenir. Böylece hastalıklalar teşhis edilebilir, bu hastalıkların detayları araştırılabilir veya bireyin sahip olduğu şikayetlere yönelik incelemeler gerçekleştirilebilir. Operatif histeroskopi uygulaması ise girişimsel işlemler içerdiği için anestezi altında yapılır. Bu uygulama sırasında vajina gerçekleştirilen tüm cerrahi işlemler vajina içerisinden yapılır. Böylece karın bölgesine kesi atılmasına ve sonrasında bu kesinin dikilmesine gerek kalmaz.

Histeroskopi Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Histeroskopi sonrası iyileşme süreci oldukça konforlu ve hızlıdır. Ofis histeroskopi sonrasında hastalar aynı gün veya ertesi gün günlük yaşamlarına dönebilirler. Operatif histeroskopi sonrasında ise genellikle 3 günlük bir iyileşme sürecinin ardından kademeli olarak sosyal yaşamlarına ve iş hayatlarına dönebilirler.

İstanbul Histeroskopi Fiyatları 2024

İstanbul histeroskopi fiyatları, uygulamanın türüne, detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.