Miyom Tedavisi İstanbul

Miyom tedavisi İstanbul, rahimdeki kas tabakasında meydana gelen miyom isimli kitleleri tedavi etmek için yapılan uygulamalardır. Rahim, dişi üreme sisteminin ve kadınların doğurganlığının önemli bir parçasıdır. Bu organ, görevlerini yerine getirmesine yardımcı olacak şekilde özelleşmiş onlarca farklı dokudan meydana gelmektedir. Rahmin myometrium tabakasını meydana getiren kas dokuları da bu dokulardan biridir. Bu kas dokularında gerek genetik etmenler gerekse de hormonal etmenler sonucunda farklılaşmalar meydana gelebilir. Buna bağlı olarak da kas dokuları anormal bir şekilde çoğalıp kümeleşerek miyom isimli iyi huylu tümörleri meydana getirebilirler.

Miyomlar, çoğu kadında herhangi bir belirtiye neden olmaz. Bu yüzden de ya çok büyüdüklerinde ya da farklı bir şikayetin nedenini öğrenmek için yapılan bir muayene sırasında fark edilirler. Miyomlar günümüzde çeşitli uygulamalar ile, ağrısız bir şekilde tedavi edilebilir. Yazımızın devamında ‘’Miyom tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Miyom tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Miyom tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ ve ‘’Miyom tedavisi bitkisel yollarla yapılabilir mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul miyom tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Miyom Nedir?

Miyom, rahmin orta tabakasını meydana getiren myometrium isimli kas tabakasına ortaya çıkan kitlelerdir. Miyomlar halk arasında rahim uru olarak da bilinirler. Aynı şekilde myom ismiyle anılmaları da mümkündür. Bu kitleler genellikle iyi huylu ve belirti vermeyen bir yapıya sahiptirler. Nadiren de olsa bazı kadınlarda kanserli bir yapıya sahip olabilirler. Miyomlar daha önce de belirtmiş olduğumuz gibi genellikle herhangi bir şikayete yol açmazlar. Ancak eğer, rahmin önemli bir bölgesinde yer alıyorlarsa, fazla büyümüşlerse veya sayıları fazla ise çeşitli belirtilere neden olabilirler. Miyomlar genellikle tedavi gerektirmezler, düzenli doktor kontrolü ile incelenmeleri çoğu zaman yeterli olur. Bu süreçte hastanın şikayetlerini azaltmak için özel ilaçlar da reçete edilebilir. Ancak eğer bu uygulamalar yetersiz kalıyorsa miyom ameliyatı olarak bilinen cerrahi uygulamaya başvurulabilir.

Miyom Neden Olur?

Miyomlar, rahmi meydana getiren düz kasların anormal bir şekilde çoğalması ve kümeleşmesi sonucu meydana gelirler. Kadınlarda oldukça yaygın olan bu kitleler, genellikle östrojen gibi önemli hormonların dengesindeki sorunlar nedeniyle ortaya çıkarlar. Bununla birlikte genetik etmenlerin, kullanılan ilaçların ve çevresel etmenlerin de miyomların ortaya çıkmasında rol oynadığı bilinmektedir.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyom belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Adet kanamalarının uzun sürmesi.
    • Adet kanamalarının ağrılı olması.
    • Adet kanamaları sırasında, normalden daha fazla kanama meydana gelmesi.
    • Sık sık idrara çıkmak.
    • Kabızlık.
    • Kasık bölgesinde ağrı.
    • Alt karında şişlik hissi.
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı deneyimlemek.
    • Kısırlık veya gebe kalmakta güçlük.

Miyom belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Miyom Tehlikeli Mi?

Miyomlar tehlikeli kitleler değillerdir. Ancak yol açtıkları şikayetler hastaların günlük yaşamlarını, doğurganlıklarını ve cinsel hayatlarını son derece olumsuz bir şekilde etkileyebilir. Bu yüzden ihmal edilmemeleri gerekir.

Miyom Kanser Mi?

Miyomlar genellikle kanserli yapıya sahip değillerdir, bu yüzden de hastanın hayatını tehdit etmezler. Ancak nadiren de olsa kanserli bir yapıya sahip olabilirler veya önceden iyi huylu olduğu bilinen miyomlar kanserli bir yapı kazanabilirler. Bu yüzden miyomların, herhangi bir belirtiye yol açmasalar bile düzenli doktor kontrolü ile incelenmeleri gerekir. Böylece olumsuz bir durumda gerekli önlemler erkenden alınabilir.

Miyom Tedavisi Bitkisel Olarak Yapılabilir Mi?

Miyom tedavisinin bitkisel uygulamalar ile veya benzer ‘’alternatif tıp’’ uygulamaları ile sağlanması mümkün değildir. Miyomlar, rahimde bulunan ve boyunları 10 santimetreyi bulabilen fiziksel kitlelerdir. Hiçbir bitkisel kür, ilaç veya benzeri uygulama bu kitleleri ortadan kaldırmakta veya düşürmekte etkili değildir. Miyomlar yalnızca doktorlar tarafından gerçekleştirilen medikal veya cerrahi tedaviler ile ortadan kaldırılabilirler.

Miyom Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Miyom tedavisi, medikal uygulamalar ile yapıldığı zaman yıllar boyunca süren düzenli doktor kontrolleri ve şikayetlerin azaltılması için alınan ilaçlar içerir. Cerrahi ile yapılan miyom tedavileri ise genellikle 2 saatten kısa bir süre içerisinde tamamlanmış olur. Bu süre elbette miyom ameliyatında kullanılan yönteme göre hastadan hastaya değişiklik gösterebilir.

Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Miyom tedavisinde tercih edilen üç temel uygulama vardır. Bu uygulamalardan ilki ve en yaygın olanı düzenli doktor takibidir. Miyomlar, herhangi bir belirtiye yol açmıyor olsalar bile düzenli olarak doktor muayeneleri ile kontrol edilmelidirler. Eğer miyomlar hastanın çeşitli şikayetler deneyimlemesine yol açıyorlarsa hastaya, bu şikayetleri gidermek için özel ilaçlar da reçete edilebilir. Miyom tedavisinde kullanılan üçüncü uygulama ise cerrahi tedavidir. Miyom ameliyatı olarak da bilinen bu uygulama sayesinde miyomları bulundukları rahim bölgesinden tamamen almak ve hastanın şikayetlerini sonlandırmak mümkün olmaktadır. Konu hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan miyom ameliyatı isimli yazıyı inceleyebilirsiniz.

İstanbul Miyom Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul miyom tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve hangi yöntemle gerçekleştirildiği gibi konulara göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.