Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı İstanbul

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı İstanbul, yumurtalıklarda ortaya çıkan kistlerin laparoskopik cerrahi yöntemleri ile, ağrısız bir şekilde alınması amacıyla yapılan operasyondur. Yumurtalıklar, oosit olarak da adlandırılan henüz olgunlaşmamış yumurta hücreleri barındırırlar. Bu hücreler, adet döngüsü kapsamında progesteron ve östrojen gibi hormonlar sayesinde zaman içerisinde olgunlaşırlar. Daha sonra ise içerisinde bulundukları kesecik çatlar ve ortaya, döllenmeye hazır, olgun bir yumurta hücresi çıkar.

Bazı kadınlarda, gerek hormonal gerekse de genetik etmenlerin etkisi ile bahsetmiş olduğumuz yumurtlama süreci ideal bir şekilde gerçekleşmeyebilir. Olgunlaşan yumurta hücreleri bulundukları kesecikten çıkamayabilir. Buna bağlı olarak da zaman içerisinde kistleşerek yumurtalık kistlerini meydana getirebilirler. Bu kistler bulundukları bölgeye ve hormon salgılama gibi özelliklerine göre dişi üreme sisteminin işlevi ile alakalı son derece ciddi sorunlara neden olabilirler. Bu sorunların giderilmesi ve kistlerin bölgeden tamamen alınması için kapalı yumurtalık kisti ameliyatı gibi gelişmiş operasyonlara başvurulabilir. Yazımızın devamında ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı ne kadar sürer?’’, ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sonrası iyileşme süreci nasıldır?’’ ve ‘’Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı riskli mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kapalı yumurtalık kisti ameliyatı ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nedir?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, laparoskopik cerrahi teknikler kullanılarak yumurtalıkların üstünde veya içerisinde bulunan kistlerin alınması amacıyla yapılan özel bir operasyondur. Yumurtalık kistleri, üreme çağındaki kadınlarda sıkça görülen kitlelerdir. Bu kitleler bazı kadınlarda ciddi şikayetlere yol açabilirler. Düzenli doktor kontrolünün ve ilaç uygulamalarının yetersiz kaldığı durumlarda, bu kitlelerin bölgeden alınması için kapalı yumurtalık ameliyatı tercih edilir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Neden Yapılır?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, yumurtalıklarda bulunan kistlerin çevre dokulara zarar vermeden, modern cerrahi yöntemler ile alınması için yapılır. Bu operasyon son derece modern ve gelişmiş prosedürler içerir. Bu yüzden de açık cerrahi teknikler ile yapılan ameliyatlardan daha avantajlıdır.

Yumurtalık Kisti Neden Olur?

Yumurtalık kisti nedenleri arasında şunlar yer alır:

• Dişi üreme sistemi için önemli olan hormonların dengesinde meydana gelen düzensizlikler, hormon bozukluğu.
    • Ailesel yatkınlık, genetik etmenler.
    • Yağ bezlerinde işlev bozukluğu.
    • Hormonlu ilaç kullanmak.
    • Yumurtalıklarda yapısal bir sorun olması.
    • Doğumsal etmenler.
    • Çeşitli çevresel faktörler.

Yumurtalık kisti nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kisti belirtileri arasında şunlar bulunmaktadır:

• Karın ağrısı.
    • Kasık bölgesinde ağrı.
    • Adet düzensizliği, adet kanamalarının miktarı ile ilgili sorunlar.
    • Gebe kalmakta zorlanmak, kısırlık sorunu.
    • Normal olmayan bel ağrıları, bu ağrıların düzenli olarak tekrar etmesi veya geçmemesi.
    • Kasık bölgesinde elle hissedilebilir bir kitle bulunması.
    • Memelerin dokunmaya karşı hassas olması, ağrıması.
    • Halsizlik ve yorgunluk.
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı hissetmek.

Yumurtalık kisti belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Yumurtalık Kisti Kısırlık Yapar Mı?

Yumurtalık kistleri veya yumurtalık kistlerine neden olan bazı rahatsızlıklar, bireylerin gebe kalmalarını zorlaştırabilirler. Bu yüzden de yumurtalık kistlerine sahip olan kadınlar kısırlık sorunu yaşayabilirler. Bu sorun genellikle yumurtalık kistlerinin tedavi edilmesinin ardından ortadan kaldırılır.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, genellikle 1 saat gibi bir sürede tamamlanmış olur. Ancak operasyon sırasında, hastanın ağrı hissetmesini önlemek için yapılan anestezi işleminin türüne ve ameliyatın hazırlık sürecine göre bu süre bir miktar değişiklik gösterebilir. Doktorunuz ameliyat öncesinde kapalı yumurtalık kisti ameliyatının süresi hakkında sizi bilgilendirecektir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, cerrahi işlemlerin yol açabileceği ağrı hissini engellemek için genel anestezi altında yapılmaktadır. Bu operasyon sırasında hastanın karın bölgesi, özel bir solüsyon ile sterilize edilmektedir. Daha sonra ise bu bölgeye üç adet, boyutları 1 santimetre (çoğu zaman da küçük) civarında olan kesi atılmaktadır. Bu kesilerin boyutu, açık ameliyat sırasında atılanlardan yaklaşık 10 kat daha küçüktür. Daha sonra ise kesilerden laparoskop kamerası iletilmektedir. Bu kamera sayesinde doktor yumurtalıkları ve yumurtalık kistlerini anlık olarak gözlemleyebilir. Daha sonra ise diğer kesiden vücut içine iletilen cerrahi araçlar ile yumurtalık kistlerini bulundukları bölgeden alabilir.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı sonrasında bir gece hastanede kalınması mümkündür. Bununla birlikte hasta aynı gün taburcu da olabilir. Taburcu olan hastalar iyileşme süreci tamamlanana kadar reçeteli ilaçlarını düzenli olarak kullanmalıdırlar. Aynı şekilde kasık bölgelerini ve karın bölgelerini zorlayacak aktivitelerden kaçınmalıdırlar. Ameliyat bölgelerinin bakımına özen göstermelidirler. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatının iyileşme süresi, açık yumurtalık kisti ameliyatınınkine kıyasla daha kısadır. Aynı zamanda ameliyat sonrası enfeksiyon ve iz oluşum riski de daha düşüktür.

İstanbul Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Fiyatları 2024

İstanbul kapalı yumurtalık kisti ameliyatı fiyatları, ameliyatın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.