Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Tedavisi İstanbul

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi İstanbul, anormal vajinal akıntıları ve vajinal kaşıntı şikayetini gidermek amacıyla yapılan tedavidir. Vajinanın içerisinde milyonlarca sayıda bakteri yaşar. Bu yararlı bakteriler, vajinanın ideal bir pH değerine sahip olmasına yardımcı olurlar. Aynı zamanda zararlı bakterilerin bölgede üremesini, baskınlık kurmasını ve bölge dokularını enfekte etmesini önlerler. Ancak bazı durumlarda bahsi geçen yararlı bakterilerin bölgedeki sayıları azalır, yerlerini ise zararlı bakteriler, virüsler veya mantarlar alır.

Buna bağlı olarak da vajinal enfeksiyonlar meydana gelir. Vajinal enfeksiyonlar, kadınların genital bölgelerinde kızarıklığa, kötü kokulu anormal akıntılara, vajina kaşıntısı şikayetine ve benzer sorunlar neden olabilirler. Bu yüzden ihmal edilmemeleri ve tedavi edilmeleri gerekir. Yazımızın devamında ‘’Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Vajinal akıntı ve kaşıntı için hangi doktora gidilir?’’, ‘’Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi bitkisel olarak yapılabilir mi?’’ ve ‘’Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi kendi kendine geçer mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Nedir?

Vajinal akıntı ve kaşıntı, genellikle vajinal enfeksiyonlar sonucu ortaya çıkan ve bireyin yaşam kalitesini ciddi ölçüde düşüren şikayetlerdir. Vajinal akıntılar, normalde vajinanın korunması ve temiz kalabilmesi için son derece önemlidirler. Ancak bazen vajinal akıntıların yapısında değişimler meydana gelebilir. Normalde kokusuz ve berrak (ya da beyaz tonlarında) olan akıntılar farklı bir renge ve kötü bir kokuya sahip olabilir. Buna ek olarak kaşıntı gibi rahatsız edici bir şikayete de yol açabilirler. Bu şikayetlerin tamamı kişiye özel bir tedavi ile ortadan kaldırılabilir.

Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Neden Olur?

Vajinal akıntı ve kaşıntının birincil nedeni, vajinal enfeksiyonlardır. Vajinal enfeksiyonlar, çeşitli patojenler (zararlı mikroorganizmalar) nedeniyle meydana gelirler. Bu zararlı mikroorganizmalar arasında bakteriler, virüsler, mantarlar ve parazitler bulunur. Bahsi geçen yapılar, vajinal dokuları enfekte ederek bu dokuların çalışma prensiplerini bozabilir. Aynı zamanda bireylerin vajinal akıntı ve kaşıntı gibi şikayetler deneyimlemesine yol açabilir.

Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Belirtileri Nelerdir?

Vajinal akıntı ve vajinal kaşıntı, başlı başına iki belirtidir; ve bu belirtiler genellikle vajinal enfeksiyonlar sonucu ortaya çıkmaktadır. Vajinal akıntı ve kaşıntıya eşlik eden diğer belirtiler arasında vajinal bölgede kızarıklık, kasık bölgesinde ağrı, idrar yaparken yanma, cinsel birliktelik sırasında ağrı ve vajina bölgesinde hassasiyet yer alır. Bahsi geçen belirtilerin şiddeti kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.

Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Kendi Kendine Geçer Mi?

Vajinal akıntı ve kaşıntı şikayeti bazı hastalarda, vücudun enfeksiyonu yenmesi ile birlikte kendiliğinden geçebilir. Ancak bu şikayet sık sık tekrarlıyorsa veya bir haftadan daha uzun süredir devam ediyorsa mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum doktoru ile görüşülmelidir.

Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı İçin Hangi Doktora Gidilir?

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi için jinekoloji bölümüne gidilmeli ve bir jinekolog ile görüşülmelidir. Vajinal enfeksiyonları, diğer enfeksiyonlardan ayıran pek çok özel nokta vardır. Bu yüzden evde, farklı bir nedenden bulunan antibiyotikler veya benzer ilaçlar, herhangi bir doktora danışılmadan bu şikayetleri gidermek için kullanılmamalıdır. Öncelikle bir kadın doğum uzmanı ile görüşülmeli ve tedavi seçenekleri doktor ile birlikte değerlendirilmelidir.

Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Tedavisi Bitkisel Olarak Yapılabilir Mi?

Vajinal akıntı ve kaşıntı şikayetlerinin bitkisel bir tedavisi yoktur. Alternatif tedavi uygulamaları, vücuttaki aktif bir enfeksiyonu ortadan kaldırmak için yeterli değillerdir. Bu tedavi için mutlaka bir tıp doktoru ile görüşülmelidir.

Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi, şikayetler devam ettiği sürece devam eder. Bununla birlikte bazen şikayetler son bulsa bile doktorun reçete ettiği ilaçlar kullanılmaya devam edilmelidir. Aksi takdirde enfeksiyon yeniden tekrarlayabilir.

Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisinde başvurulan iki temel tedavi uygulaması vardır. Bunlardan ilki ilaç tedavisidir. İlaç tedavisi kapsamında hastanın vajinasında meydana gelen enfeksiyonun, hangi patojen türü tarafından meydana getirildiği öğrenilir. Daha sonra ise antibiyotik, antifungal veya antiviral ilaçlar sayesinde bu enfeksiyonla mücadele edilir. Tedavinin bir diğer aşaması da yaşam tarzı değişiklikleridir. Bu değişiklikler kapsamında birey vajinasını sabunla yıkamayı bırakmalı, vajinasında kimyasal bir bakım malzemesi kullanmamalı ve vajinal duş gibi zararlı uygulamalardan uzak durmalıdır.

İstanbul Vajinal Akıntı Ve Kaşıntı Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.