Çikolata Kisti Tedavisi İstanbul

Çikolata kisti tedavisi İstanbul, endometrium tabakasının rahim dışında gelişim göstermesi ve zaman içerisinde kistleşmesi sonucu meydana gelen yapıdır. Endometrium (rahim duvarı), rahmin en önemli tabakalarından biridir. Bu tabaka kadın bedenindeki hormonal değişimlerden aktif olarak etkilenir. Bu sayede de adet döngüsü kapsamında düzenli olarak kalınlaşır ve incelir. Kalınlaşmış olan rahim duvarı, eğer gebelik meydana gelmemişse incelir, incelirken duvardan kopan doku parçaları bir miktar kan ile birlikte vajinadan dışarı atılır. Bazı bireylerde rahim duvarından yani endometriumdan kopan dokular vücuttan dışarı atılamaz ve rahim dışı bir bölgede gelişim göstermeye devam ederler. Bu rahatsızlık endometriozis hastalığı olarak bilinir.

Endometriozis hastası olan bazı kadınlarda, rahim dışında gelişim gösteren rahim duvarı parçası kistleşmeye başlar. Bu kistler de çikolata kisti veya endometrioma olarak bilinirler. Yazımızın devamında ‘’Çikolata kisti tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Çikolata kisti tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Çikolata kisti tedavisi sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ ve ‘’Çikolata kisti tedavisi bitkisel olarak yapılabilir mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul çikolata kisti tedavisi ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Çikolata Kisti Nedir?

Çikolata kisti, rahim duvarının rahim dışı bir bölgede gelişim göstermesi sonucu oluşan, içi çikolataya benzeyen bir sıvı ile dolu olan kisttir. Çikolata kistleri, endometrium isimli rahim duvarının, rahmin dışında bir bölgede gelişmesi ile meydana gelirler. İçlerinde hem renk hem de kıvam bakımından erimiş çikolatayı andıran bir sıvı vardır. Bu yüzden de çikolata kisti olarak bilinirler. Tıp dilinde ise endometrioma olarak adlandırılırlar. Çikolata kistleri endometriozis hastalarında görülür. Bununla birlikte her endometriozis hastasında çikolata kisti olmak zorunda değildir.

Çikolata Kisti Neden Olur?

Çikolata kistileri, endometrium dokusunun yumurtalık gibi bölgelere yayılması ve burada kistleşmesi sonucu meydana gelmektedir. Çikolata kistlerinin tam olarak hangi nedenlerden ortaya çıktığı bilinmemektedir. Bununla birlikte genetik etmenlerin çikolata kistlerinin ortaya çıkmasında bir rolü olduğu düşünülmektedir. Aynı şekilde rahim yapısı ile ilgili sorunlar da çikolata kistlerinin meydana gelme riskini arttırabilmektedir.

Çikolata Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çikolata kisti belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Adet düzensizliği.
    • Adet kanamalarının normalden daha şiddetli olması, daha şiddetli sancılara neden olması. Bu sancıların ağrı kesici kullanımı ile kontrol altına alınamaması.
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı hissi deneyimlenmesi.
    • Karın ve bel bölgesinde ağrı hissedilmesi.
    • Kasık bölgesinde ağrı hissi olması.
    • Tuvalet ihtiyacını giderirken ağrı hissi deneyimlemek.
    • Yorgunluk.
    • Mide bulantısı ve kusma.
    • İshal veya kabızlık.
    • Gebe kalmakta zorlanmak, kısırlık.

Çikolata kisti belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Çikolata Kisti Tehlikeli Mi?

Çikolata kisti tehlikeli bir yapıdır. Bu kist, bazı durumlarda fazla büyüyebilir ve çeşitli etmenler sonucu patlayarak içerisindeki sıvıyı vücut boşluğuna yayabilir. Buna bağlı olarak septik şok gibi hayatı tehdit eden durumlar ve iç kanama gibi aynı derecede tehlikeli sorunlar meydana gelebilir. Bu yüzden çikolata kistleri ihmal edilmemeli, zamanında tedavi edilmelidirler.

Çikolata Kisti Kendi Kendine Geçer Mi?

Çikolata kistleri kendi kendine geçmez, kaybolmaz veya düşmezler. Bu yapılar tedavi edilmediklerinde büyüyebilir, patlama riski taşıyabilir ve hastanın yaşamını zorlaştıran ciddi şikayetlere neden olabilirler. Bu yüzden çikolata kistlerinin kendi kendilerine geçmeleri beklenmemelidir.

Çikolata Kisti Kısırlık Yapar Mı?

Çikolata kisti kısırlık yapması veya gebe kalmayı zorlaştırması mümkün olan bir hastalıktır. Çikolata kistleri, fallop tüplerinde ve yumurtalıklarda yapışıklıklara neden olabilirler. Buna bağlı olarak da gebelik için önemli olan bazı mekanizmaların ideal bir şekilde çalışmasına engel olabilirler. Çikolata kistleri nedeniyle ortaya çıkan kısırlık sorunu, rahatsızlığın tedavi edilmesiyle birlikte giderilebilir.

Çikolata Kisti Tedavisi Bitkisel Olarak Yapılabilir Mi?

Çikolata kisti tedavisi bitkisel olarak yapılamaz. Bitkisel kürler, bitkisel ilaçlar veya benzer alternatif tıp uygulamaları, çikolata kistlerinin tedavi edilmesi için yeterli değildir. Bu uygulamalar, tedavinin aksine bireyde alerjik reaksiyonlara yol açabilirler. Bu yüzden de çikolata kistleri, kadın doğum uzmanı tarafından gerçekleştirilen bilimsel ve güvenli uygulamalar ile tedavi edilmelidir.

Çikolata Kisti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Cerrahi olarak gerçekleştirilen çikolata kisti tedavisi yaklaşık 1 ila 1,5 saat içerisinde tamamlanmış olur. Ancak ameliyatın süresi anestezi uygulamasının süresine, çikolata kistinin konumuna ve yayılımına göre farklılık gösterebilir. Hatta bazı durumlarda operasyon 3 ila 4 saate kadar uzayabilir. Doktorunuz çikolata kisti ameliyatının süresi hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Çikolata Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çikolata kisti tedavisi, kistin bulunduğu konumdan cerrahi yollarla alınması ile mümkün olmaktadır. Bu tedavi genellikle genel anestezi altında yapılmaktadır. Laparoskopik yani kapalı cerrahi işlemlerle yapılabilen bu ameliyat sırasında, özel bir kamera ile kistin bulunduğu bölgeye ulaşılmaktadır. Daha sonra ise küçük cerrahi araçlar yardımıyla bölgedeki kist vücuttan alınmaktadır.

İstanbul Çikolata Kisti Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul çikolata kisti tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve hangi yöntemle gerçekleştirildiği gibi konulara göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.