Kürtaj İstanbul

Kürtaj İstanbul, 10. haftaya kadar olan istenmeyen gebelikleri veya anne adayının sağlığını tehdit eden hamilelikleri sonlandırmak amacıyla gerçekleştirilen, özel bir kadın doğum uygulamasıdır. Olgunlaşmış olan yumurta hücresinin, sperm hücreleri tarafından döllenmesi ile birlikte gebelik başlar. Fallop tüplerinde meydana gelen bu olay sonrasında embriyo, rahim duvarına yerleşir ve burada gelişim göstermeye devam eder. Bununla birlikte bazen bu olay plansız bir şekilde gerçekleşebilir. Doğum kontrol yöntemlerinin başarısız olması veya korunmasız ilişki sonrası istenmeyen gebelikler meydana gelebilir. Bu yüzden de birey veya çiftler, gebeliği sonlandırmak isteyebilirler. Bu durumda da kürtaj olarak bilinen tıbbi uygulamaya başvururlar.

Bazen ise gebeliğin gidişatı ile ilgili bazı sağlık sorunları anne adayının sağlığını önemli ölçüde tehdit edebilir veya bebekte çok ciddi bir hastalığın varlığı tespit edilebilir. Bu gibi durumlarda da kürtaj işlemi sayesinde gebelik sonlandırılabilir. Yazımızın devamında ‘’Kürtaj ne kadar sürer?’’, ‘’Kürtaj nasıl yapılır?’’, ‘’Kürtaj hastane kayıtlarına geçer mi?’’ ve ‘’Kürtaj sonrası süreçler nasıldır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kürtaj uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kürtaj Nedir?

Kürtaj, istenmeyen gebeliklerin sonlandırılması amacıyla gerçekleştirilen, farklı yöntemler ile yapılabilen, özel bir uygulamadır. Doğum kontrol uygulamaları, her ne kadar etkili olsalar bile gebeliğe karşı yüzde yüz bir koruma sağlayamayabilirler. Buna veya direkt olarak korunmasız ilişkiye bağlı olarak istenmeyen gebelikler meydana gelebilir. İstenmeyen gebelikler çiftleri veya bireyleri, sosyal, maddi ve manevi açıdan zor duruma sokabilir. Bu durumda bireyler, 10. haftaya kadar olan gebeliklerini, yasal olarak sonlandırabilirler. Bununla birlikte 10. haftayı geçmiş olan gebelikler isteğe bağlı olarak kürtaj ile sonlandırılamaz. Bu gibi gebeliklerin sonlandırılabilmesi için gebeliğin, bireyin hayatı için tehlike oluşturduğu kanıtlanmalıdır. Aksi takdirde yasal olarak kürtaj işlemi gerçekleştirilemez.

Kürtaj Neden Yapılır?

Kürtaj genel olarak üç farklı nedenden yapılabilir. Bunlardan ilki çiftin veya bireyin talebidir. Eğer çift veya hamile olan birey, gebeliğin devam etmesini istemiyorsa gebelik isteğe bağlı olarak sonlandırılabilir. 10. haftaya kadar olan gebeliklerin, isteğe bağlı olarak başka herhangi bir neden sunulmadan sonlandırılması yasaldır. Bir diğer kürtaj nedeni ise bebeğin, çeşitli hastalıklara sahip olma riskinin fazla olmasıdır. Mesela eğer bebeğin kromozom bozuklukları gibi hastalıklara sahip olabileceği kanıtlanmışsa gebelik 10. haftadan sonra sonlandırılabilir. Bir diğer kürtaj nedeni ise gebeliğin potansiyel olarak anne adayının yaşamını tehdit etmesidir. Bu durumda da gebelik 10. haftadan sonra sonlandırılabilir.

Kürtaj Kimlere Yapılabilir?

Kürtaj için belli başlı sınırlandırmalar vardır. Bunlardan en önemlileri de kürtaj yaptıracak olan kişinin medeni durumu ve yaşıdır. 18 yaşından büyük olan bekar bir birey, yalnızca kendi insiyatifi ile kürtaj yaptırabilir. 18 yaşından büyük olan ve evli olan bir birey ise, kocasının da rızası varsa isteğe bağlı kürtaj yaptırabilir. 18 yaşından küçük olan bir bireye, evli olsa bile kürtaj yapılmadan önce ailesinin izni alınmalıdır. 15 yaşından küçük bir bireye ise çeşitli devlet kurumlarına gerekli ihbarlar yapılmadan önce kürtaj uygulanması yasaktır. Ailenin izni olsa dahi istismar ihtimali değerlendirilmeden 15 yaşından küçük bireylere kürtaj yapılamaz.

Kürtaj Tehlikeli Mi?

Kürtaj, diğer tüm medikal ve cerrahi uygulamalar gibi bazı riskler taşır. Bu risklerin başında dişi üreme sistemi organlarının zarar görmesi, kanama ve uygulamaya bağlı enfeksiyon yer alır. Bununla birlikte bahsi geçen riskler, günümüzde modern teknoloji ve gelişmiş kürtaj uygulamaları sayesinde büyük oranda önlenebilir.

Kürtaj Kayıtlara Geçer Mi?

Kürtaj kayıtlara geçen bir uygulamadır. Tüm tıbbi işlemler, gerektiğinde hastanın ve sağlık personellerinin haklarının korunabilmesi için kayıt altına alınırlar. Ancak bu kayıtlar, hastanın rızası olmadan üçüncül kişiler ile paylaşılmaz. Hastanın ailesi dahi bu kayıtlara ulaşamaz.

Kürtaj Anlaşılır Mı?

Bireyin kürtaj yaptırmış olduğu, sonradan gerçekleştirilen muayeneler sırasında anlaşılamaz. Yalnızca eğer gebelik yeni sonlanmışsa, gebeliğe işaret eden bazı hormonlar kan testlerinde saptanabilir. Buna bağlı olarak da bireyin daha önce gebe olduğu düşünülebilir. Ancak iyileşme sürecinin ardından bireyin kürtaj yaptırmış olduğunu anlamak imkansızdır.

Kürtaj Yasal Mı?

Kürtaj, gerekli şartlar sağlandığı takdirde yasal bir uygulamadır. Eğer isteğe bağlı bir kürtaj gebeliğin 10. haftasından önce, reşit bir bireye (evli ise kocasının da rızası ile), bir kadın doğum doktoru tarafından yapılıyorsa yasaldır. Ancak bu şartlar sağlanmıyorsa kürtaj yasal değildir ve her iki taraf için de suç teşkil edebilir.

Kürtaj Ne Kadar Sürer?

Kürtaj uygulaması, uygulama sırasında kullanılan yönteme göre farklı sürelerde tamamlanabilir. Mesela küret ile gerçekleştirilen kürtaj uygulamaları genellikle 30 dakika kadar sürer. Vakumlu kürtaj ile yapılan kürtaj uygulamaları ise genelde 15 dakika içerisinde tamamlanmış olur. Doktorunuz kürtaj süresi hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Kürtaj Nasıl Yapılır?

Kürtaj uygulaması, anestezi altında yapılır ve bu süreçte hastanın sağlığını korumak için tüm önlemler alınır. Klasik kürtaj uygulaması sırasında, vajina duvarları özel bir araçla aralanır. Daha sonra ise küret isimli bir araçla rahim duvarı yani endometrium kazınır. Böylece kürtaj başarı ile gerçekleşmiş olur. Vakumlu kürtaj uygulamasında ise rahim duvarındaki gebeliğe dair dokuları almak için rahim içerisinde negatif basınç oluşturulur. Bu şartları oluşturmak için ise özel bir vakum cihazı kullanılır. Vakumlu kürtaj uygulaması görece daha modern, kolay ve konforludur.

Kürtaj Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Kürtaj yaptıran bireyler bir süre klinikte dinlenirler. Böylece anestezinin etkileri sonlanır ve kendilerine gelirler. Sonrasında aynı gün evlerine dönebilirler. Birkaç gün boyunca dinlenmeleri ve ağır işler yapmamaları tavsiye edilir. Olası komplikasyonlar hakkında doktorlarını bilgilendirmeleri de önerilmektedir.

İstanbul Kürtaj Fiyatları 2024

İstanbul kürtaj fiyatları ve vakumlu kürtaj fiyatları, uygulamaların detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.