Rahim Sarkması İstanbul

İstanbul rahim sarkması, rahmin ideal bir konumda kalmasını sağlayan dokuların yıpranması ve rahmin vajinal kanala doğru sarkması ile karakterize olan bir kadın hastalığıdır. Bu hastalık nedeniyle birey pelvik bölge ağrısı, cinsel ilişki sırasında ağrı ve idrar kaçırma gibi sorunlar deneyimleyebilir. Yazımızın devamında ‘’Rahim sarkması tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Rahim sarkması ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’Rahim sarkması tedavisi nasıl yapılır?’’ ve ‘’Rahim sarkması tehlikeli mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul rahim sarkması tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Rahim Sarkması Nedir?

Rahim sarkması, pelvik bölgede bulunan rahmin, bölgedeki doku desteğini kaybederek ideal konumundan ayrılması ile karakterize olan bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlık genellikle ilerleyen yaşlarda ortaya çıkar ve tedavi edilmediği takdirde ilerleyerek bireyin günlük yaşamını ve cinsel hayatını ciddi ölçüde etkiler. Bu yüzden rahim sarkmasının ihmal edilmemesi gerekir.

Rahim Sarkması Tedavisi Nedir?

Rahim sarkması tedavisi, rahmin daha fazla sarkmasını önlemek, bireyin şikayetlerini gidermek ve gerekirse cerrahi olarak rahimdeki sarkmayı sonlandırmak için yapılan uygulamalardır. Rahim sarkması tedavisi, hastanın genel sağlık durumuna ve rahimdeki sarkmanın şiddetine özel olarak belirlenir. Bu tedavi kapsamında rahmin yeniden konumlandırılması veya cerrahi olarak bölgeden alınması gerekebilir.

Rahim Sarkması Neden Olur?

Rahim sarkması nedenleri şu şekilde sıralanabilir:

• İlerleyen yaş.
    • Menopoza girmiş olmak.
    • Hormon bozukluğu.
    • Bağ doku hastalıkları.
    • Pelvik bölgeyi veya rahmi ilgilendiren bir ameliyat geçirmiş olmak.
    • Zorlu bir doğum yapmış olmak.
    • Çoğul gebelik.
    • Doğumsal travmalar.
    • Gelişim problemleri ve genetik hastalıklar.

Rahim sarkması bu gibi nedenlerden meydana gelebilir. Rahim sarkmasının ortaya çıkmasında bunlardan biri veya birden fazlası rol oynuyor olabilir.

Rahim Sarkması Belirtileri Nelerdir?

Rahim sarkması belirtileri arasında şunlar yer almaktadır:

• Pelvik bölgede ağrı hissi.
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı ve rahatsızlık hissi.
    • Rahmin, vajinal açıklıktan görülecek ölçüde sarkması.
    • İdrar yolu enfeksiyonları.
    • Kabızlık ve sindirim sistemini ilgilendiren farklı şikayetler.
    • Kasık bölgesinde ağırlık hissi.
    • İdrar kaçırma sorunu.

Rahimde sarkma belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Rahim sarkması belirtilerinin kişiden kişiye değişiklik gösterebileceğini ve bu belirtilerin; hastalığın ilerleyen dönemlerinde daha şiddetli bir şekilde deneyimlenebileceğini unutmamak gerekir.

Rahim Sarkması Kimlerde Görülür?

Rahim sarkması genellikle 40’lı yaşlardan sonra meydana gelir. Bu sorun özellikle de daha önce birden fazla doğum yapmış, ikiz doğum yapmış veya iri bir bebek dünyaya getirmiş kadınlarda görülür. Bununla birlikte bağ doku hastalığı olan kadınlarda da rahim sarkması riski daha fazladır.

Rahim Sarkması Kendiliğinden Geçer Mi?

Rahim sarkması kendiliğinden geçmesi mümkün olmayan bir hastalıktır. Bu hastalık ilerleyici bir karakteristiğe sahiptir. Yani hiçbir tedavi gerçekleştirilmediğinde hastalık gerilemekten ziyade ilerler ve çok daha şiddetli bir hal olur. O yüzden özellikle de erken dönemlerde, çok daha kolay uygulamalarla tedavi edilebildiği için rahim sarkması kesinlikle ihmal edilmemelidir.

Rahim Sarkması Tehlikeli Mi?

Rahim sarkması genel olarak tehlikeli bir hastalık olarak kabul edilmez. Çoğu hastada bu sorun, pelvik bölgedeki dokuların yıpranması ve görevlerini yerine getirememesi sonucu ortaya çıkar. Yani ciddi bir hastalığın etkisi olarak da meydana gelmez. Bununla birlikte rahim sarkması özellikle de ilerleyen dönemlerde hastanın yaşamını ciddi ölçüde olumsuz etkiler. Bu olumsuzlukların önlenebilmesi için tedavinin ihmal edilmemesi gerekir. Bu yüzden rahim sarkması sorunu yaşayan bireylere en yakın zamanda bir kadın doğum uzmanı ile görüşmeleri tavsiye edilir.

Rahim Sarkması Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Rahim sarkması tedavisi sırasında farklı tedavi uygulamalarına başvurulabilir. Rahmin ideal bir konuma kavuşturulması amacıyla yapılan operasyon genellikle 2 saat kadar sürer. Bununla birlikte rahmin alınması için yapılan operasyon ise 1 ila 3 saat kadar sürebilir. Doktorunuz rahim sarkması tedavisi süresi hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Rahim Sarkması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim sarkması tedavisi kapsamında farklı uygulamalara başvurulabilir. Bu uygulamaların ilki medikal temellidir. Çeşitli egzersizler ve yaşam tarzı değişiklikleri ile rahimdeki sarkmanın ilerlemesi durdurulabilir. Böylece bireyin şikayetleri zaman içerisinde azalabilir. Bu önlemler yeterli olmadığında ise rahim sarkması ameliyatına başvurulur. Bu ameliyat kapsamında iki farklı operasyon gerçekleştirilebilir. Bu operasyonlardan ilki pelvik dokuları onarmak ve rahme ideal bir konum kazandırmak için yapılır. Diğeri ise ileride gebe kalma planı olmayan bireylerin rahimlerini almak ve rahim sarkması sorununu tamamen ortadan kaldırmak amacıyla gerçekleştirilir.

İstanbul Rahim Sarkması Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul rahim sarkması tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.