Blog geri dön

Kürtaj Sonrası Süreçler Nasıldır?

Kürtaj sonrasında bireyler, herhangi bir problem yoksa aynı gün evlerine dönerler. Ertesi gün kademeli olarak günlük yaşamlarına devam edebilirler. Yazımızın devamında kürtaj sonrası süreçlerle ilgili merak edilen sorulara yanıt vereceğiz.

Kürtaj Sonrası Adet Düzensizliği Olur Mu?

Kürtaj sonrasında adet düzensizliği deneyimlenmesi mümkün ve beklendik bir komplikasyondur. Gebelik sürecinde olan bedende, adet kanamaları durur. Çünkü gebelik sürecindeyken bireylerin üreme sitemi organlarında ciddi değişimler meydana gelir. Gebeliğin kürtajla sonlandırılmasının ardından bu değişimler son bulur. İlgili organların toparlanmaları ve eskisi gibi çalışmaya başlamaları zaman alabilir. Bu da adet döngünün bir iki ay boyunca düzensiz bir şekilde seyretmesine neden olabilir.

Kürtaj Sonrası Ağrı Olur Mu?

Kürtaj sonrası bireyin bir miktar ağrı hissetmesi normaldir. Bununla birlikte kürtajın hangi yöntemle yapıldığı da bu ağrı hissinin şiddetini ve süresini etkilemektedir. Mesela klasik kürtaj, genellikle vakumlu kürtaja kıyasla daha fazla ağrı hissine yol açmaktadır. İyileşme süreci de daha uzun olduğu için birey, bu süreçte daha uzun süre ağrı kesici ilaç kullanmak zorunda kalmaktadır. Ancak genelde her iki uygulama sonrasında deneyimlenen ağrı hissi de doktorun reçete ettiği ilaçlarla kontrol altına alınabilmektedir.

Kürtaj Sonrası Enfeksiyon Olur Mu?

Kürtaj sonrası enfeksiyon, meydana gelmesi mümkün olan ancak çok yaygın olmayan bir komplikasyondur. Girişimsel yöntemlerle yapılan tüm tıbbi uygulamalar enfeksiyon gibi komplikasyonlar barındırabilirler. Operasyonun gerçekleştirildiği ameliyathanenin uygun koşullara sahip olmaması, ameliyat sırasında yapılan işlemler veya iyileşme sürecinde bireyin doktorun önerilerini dikkate almaması gibi etmenler enfeksiyona yol açabilir. Bu yüzden iyileşme süreci boyunca doktorun reçete ettiği ilaçlar düzenli olarak kullanılmalıdır. Aynı şekilde önerilen süre boyunca ayakta duş alınmalı ve denize girilmemelidir.

İstanbul Kürtaj Fiyatları 2023

İstanbul kürtaj fiyatları ve vakumlu kürtaj ücreti, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.

Bu gönderiyi paylaş

Blog geri dön